Operativ inköpare till Inköp och upphandling
Region Jämtland Härjedalen, Regionstaben / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Regionstaben i Östersund Är du initiativrik, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta? Då kan vi ha jobbet för dig.
Enheten för Inköp och upphandling ingår ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Sedan en tid tillbaka har vårt uppdrag förändrats, där vi har fått till uppdrag att utvecklas från en upphandlingsenhet till en inköpsorganisation med ansvar för inköpsprocessens alla delar.
Vi är för närvarande 18 medarbetare inom enheten med olika roller, avtalscontroller, hållbarhetsstrateg, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor samt medarbetare inom e-handel.
Publiceringsdatum2020-05-04ArbetsuppgifterVi söker nu en operativ inköpare som är serviceinriktad, kan ta egna initiativ och har lätt för att samarbeta. Som inköpare svarar du för i första hand att köpa varor och tjänster till regionens verksamheter. Du hjälper verksamheterna att hitta rätt produkter hos rätt leverantör och säkerställer att ingångna avtal följs. Du har kontakt med verksamheterna både via telefon och via e-post. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov.
Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Arbetet innefattar också att hantera en viss del av regionens diarieföring gällande upphandlingar och avtal. Du kommer att arbeta i nära samarbete med enhetens upphandlare, funktionen för e-handel och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar även i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet. Det pågår en ständig utveckling vilket kan på sikt innebära nya och förändrade arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom inköp.
Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Jämtland Härjedalen, Regionstaben
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/222/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)
Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, Regionstaben
Jobbnummer 5213074
Observera att sista ansökningsdag har passerat.