Operativ inköpare till ett livsmedelsföretag
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Vill du arbeta som operativ inköpare hos ett större företag i Malmö? Är du i starten av din karriär och söker en plats att utvecklas på? Kan du starta omgående? Då har vi tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2018-04-28Om tjänstenSom operativ inköpare hos vår kund ges du möjlighet att påverka och vara en del av ett framgångsrikt team och du ingår i funktionen inköp mot livsmedel och rapporterar direkt till inköpschefen. Företaget som Adecco samarbetar med har sina lokaler i Malmö Fosie och hit kan du enkelt ta dig både med bil eller kommunalt. Du kommer att arbeta vardagar måndag till fredag mellan klockan 08.00-17.00.
I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Dagliga avrop från leverantör
• Säkerställa att varor köps in mot avtalat pris
• Sköta den dagliga kontakten med leverantörer.
• Daglig kontakt/samarbete med övriga funktioner inom koncernen.
• Leveransbevakning av beställda varor
• Samarbeta med befintliga leverantörer i samråd med ansvarig strategisk inköpare.
• Säkerställa tillgänglighet av beställt material och att produkter är i enlighet med avtalad kvalitet och specifikationer.
• Säkerställa att rätt lagernivåer uppnås.
• Produktspecar tas in från leverantör enligt krav
• Reklamationsunderlag tas fram vid retur av skadat/gods till leverantör.
• Fakturamatching
Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning på lägst gymnasienivå. Har du läst en utbildning med inriktning inköp eller supply management på universitet eller högskola är detta meriterande. Tjänsten kan passa dig som nu tar examen 2018, kraven är då att du bör ha arbetat minst ett antal månader i en inköpsroll som operativ inköpare eller inköpsassistent. För att trivas som operativ inköpare hos vår kund är det viktigt att du har en god datorvana, kan kommunicera väl på svenska och engelska samt har ett genuint intresse för att växa i en inköpsroll.
Vidare ser vi att du som person ställer krav på organisationen och gärna kommer med förbättringsförslag och en härlig attityd som gynnar både teamet och verksamheten. Här trivs du som har mycket energi och vill ta tillvara på en chans att börja något nytt och spännande. Kan du dessutom starta med kort varsel ökar din konkurrenskraft utifrån andra sökande.
Viktigt för tjänsten är:
• God datorvana
• Kommunicera väl på svenska och engelska
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sara Höglund 073-6847323
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Operativ inköpare, supply management, inköpsassistent, livsmedel, Malmö, SAP, jobb, omgående, inköp, Lund, service, relationsskapare, junior purchaser
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Höglund
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Jobbnummer 4114380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.