Operativ Inköpare

Industrikompetens i Östergötland AB / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
2011-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ Inköpare" (publicerad 2017-02-10) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

UNIK Rekrytering & Bemanning:
UNIK Rekrytering & Bemanning är ett affärsområde inom Industrikompetens och ägs därigenom av 17 företag och 2 kommuner. Industrikompetens bildades 1997 i syfte att främja samverkan i regional kompetensförsörjning och för att skapa en smidig länk mellan arbetsgivare samt mellan arbetsgivare och arbetssökande. UNIK har gedigen erfarenhet av rekryterings- och bemanningsfrågor och tillsätter ca 700 befattningar per år, befattningar inom allt från specialist- och chefspositioner till generalisttjänster inom bl.a tillverkande- och processindustri samt offentlig förvaltning.
Industrikompetens och UNIK Rekrytering & Bemanning är en länk till mer än 65 000 arbetstillfällen i regionen.
Till Siemens söker vi nu två Operativa Inköpare.
Avdelningen SL, Supply Chain Management på service, består av funktionerna Logistik, Operativt- samt Strategiskt inköp.
Nu söker vi inköpare för reservdelar till inköpsavdelningen SLI
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Din utmaning består av att:
Att förmedla kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor till våra leverantörer. Du ansvarar för Att säkerställa säkerhetsställa att våra interna såsom externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité.
Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen och dina operativa inköpsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
• Analysera det tekniska och kommersiella "scope of supply"
• Genomföra RFQ analyser
• Administrera beställningar, hantera ordererkännanden och leveransbevaka
• Leverantörsförhandlingar (koordinering med ansvarig för avtalen)
• Pro- aktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga
• Medverka och i vissa fall driva det strategiska inköpsarbetet, ex.vis.
Kosl

Publiceringsdatum
2011-01-12

Profil
För att trivas hos Siemens och ha rätt förutsättningar för tjänsten som Inköpare tror vi att du har följande profil:
För befattningen relevant akademiskutbildning eller motsvarande kunskap
Praktisk erfarenhet från inköpsarbete.
Lätt för att samarbeta över funktionella gränser
Ett resultatorienterat arbetssätt, uppfattas som drivande och en "avslutare"
Affärsmannaskap och en förmåga att kunna se helheten
God organisationsförmåga och struktur i ditt arbete
Goda språkkunskaper, främst engelska
Kunskap i SAP R/3
Ansök redan idag!:
Urval och tillsättning sker löpande, vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag!
Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Väl mött!
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lovisa Hansen på 013-329427, lovisa.hansen@industrikompetens.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lovisa Hansen, 013-329427

Företag
Industrikompetens i Östergötland AB

Adress
Industrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping

Jobbnummer
819334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Industrikompetens i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB: