Operativ inköpare
Familjebostäder / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Familjebostäder i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Familjebostäder, del av Stockholms stad, äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Vi jobbar för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus. Vi är ett bostadsbolag i tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder.
Välkommen att bli en av oss!
Familjebostäder söker en junior/operativ inköpare - var med och bygg Stockholm!
Publiceringsdatum2018-12-20ArbetsuppgifterVi söker nu en ambitiös operativ inköpare som vill vara med och driva inköpsarbetet framåt. Som operativ inköpare på Familjebostäder arbetar du med inköp/upphandling utifrån befintlig upphandlingslagstiftning och en strukturerad inköpsprocess. Inköpen sker främst genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du kommer att agera stöd för verksamhetens beställare vid inköpsfrågor och hantera och analysera inköpsbehov utifrån olika system. I rollen ingår det också att fortlöpande hålla sig uppdaterad om konjunkturläget och upphandlingslagstiftning samt att driva/delta i projekt inom området. Arbetet omfattar även administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis diarieföring.
Tjänsten som operativ inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling som idag består av åtta personer. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef, och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad.
Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som är i början av din karriär som inköpare/upphandlare. Du har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis inom bygg, teknik, juridik, ekonomie eller en YH-utbildning inom inköp och upphandling, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i minst 6 månader genom anställning eller praktik. Vi ser även att du har även relevant kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsfokuserad och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Du stimuleras av att verka i en värderingstyrd miljö där engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande ligger i fokus.
Du erbjuds
Du får ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.
Låter det intressant? Ansök redan idag!
Sista ansökningsdag
I denna rekrytering samarbetar Familjebostäder med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan på
www.experis.se Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson 08 - 452 33 37 eller via
sophie.karlsson@se.experis.comVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: b612f8f9-4a75-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSophie Karlsson
Sophie.Karlsson@se.experis.com +46722385107
FöretagFamiljebostäder
AdressFamiljebostäder
12030
12030 0180
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 4520845
Observera att sista ansökningsdag har passerat.