Operativ Inköpare

Landstinget Sörmland / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige

Verksamhets- & Ledningsservice, Inköp

Landstinget Sörmland och Landstinget Västmanland har en gemensam inköpsfunktion. Inköp Sörmland Västmanland ansvarar för landstingens samlade upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader för ett samlat värde om ca 4 miljarder per år. Enheten är även en resurs i form av affärsstöd, upprättande av avtal, förhandling, avtalsuppföljning m.m. Enheten består av 37 personer. Inköp har kontor på flera håll i Mälardalen varav flexibilitet erbjuds avseende placeringsort. Aktuella orter är: Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping.

Landstingen genomför ett utvecklingsarbete i syfte att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i landstingens inköp. För att aktivt kunna stödja vården och övriga kärnverksamheter söker vi nu en operativ inköpare.

Publiceringsdatum
2015-01-27

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare är din arbetsuppgift att hjälpa verksamheten med beställningar till leverantörer. Detta innebär att du kommer att ha många kontakter med kliniker/avdelningar inom båda landstingen. Arbetet innebär även att hålla sig informerad om sortiment hos våra leverantörer. Vi använder oss av affärssystemet IFS där alla beställningar m.m. registreras.
Du kommer ingå i en arbetsgrupp på 7 medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning och med god datorvana. Du bör också ha erfarenhet av serviceyrke. Det är meriterande om du har någon form av inköpsutbildning eller erfarenhet av beställningsfunktion, logistik eller anskaffning.
Som person är du lyhörd för landstingens kärnverksamhet och har en god samarbetsförmåga. Du är flexibel och har en positiv grundsyn i livet. Har du någon form av erfarenhet från hälso-och sjukvårdsområdet och/eller kunskap om lagen om offentlig upphandling och vårt datasystem IFS, så är det meriterande.
Personliga egenskaper som vi värdersätter är: serviceinriktad, noggrann och effektiv.

Tjänsten är en visstidsanställning till och med 20150331 med möjlighet till förlängning. Omfattning 50-100 % Arbetet är förlagt till dagtid, vardagar. Tillträde omgående - vänligen ange tidigaste tillträdesdag.

Kontaktuppgifter fackliga ombud: SACO, Liselott Söderlund tfn 0155-245618 och Vision, Hannah Älgekrans tfn 016-103416.

Så ansöker du
Vid frågor kontakta enhetschef Elisabeth Lindman tfn 070-339 79 00
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så registrera din ansökan så snart som möjligt via länken nedan.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 15 februari 2015.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Tidsbegränsad, 100%, Tillträde Omg till 2015-03-31 -

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Ange följande referens när du ansöker: RVLS-15-003
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Lindman 070-339 79 00 Elisabeth.Lindman@dll.se

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
2143216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: