Operativ controller med utvecklingsmöjligheter till Skatteverket
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som operativ controller kommer innefatta ett löpande stöd i frågor som rör finansiell och verksamhetsmässig planering, uppföljning och analys. Du kommer huvudsakligen att arbeta i ett team med flera controllers och ge stöd till chefer inom en av våra enheter på IT-avdelningen.
På IT-avdelningen i Solna är vi cirka 700 medarbetare och omsätter ca 1,5 mdr inom verksamhetsområdena drift och infrastruktur, applikationsförvaltning och it-utveckling. Vi bedriver verksamhet på flera orter i Sverige.
Som operativ controller kommer du organisatoriskt tillhöra vår enhet för Planering och styrning med totalt ca 30 medarbetare. Planering och Styrning ansvarar för avdelningens arbete kring uppföljning och styrning i såväl finansiella som verksamhetsmässiga termer och vi arbetar aktivt med styrkort. Vi ansvarar också för planering, projekt- och förvaltningsstyrning och leverantörsstyrning.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• under senaste 5 åren genomfört en universitets- eller högskoleutbildning om min 120 p/180 hp med fördjupning inom ekonomi
• under senaste 3 åren arbetat minst 2 år inom ekonomi
• har goda användarkunskaper i Officepaketet
• har erfarenhet av att arbeta i ett större ekonomisystem och analysverktyg, gärna Agresso eller Mercur
• har god analytisk förmåga
• har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• har ett konsultativt förhållningssätt med förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla analyser, utredningar och uppföljningar till olika intressenter
• är strukturerad och skapar förutsättningar för ett flexibelt och effektivt arbetssätt
• är utvecklingsinriktad
• har god samarbetsförmåga
Det är meriterande om du tidigare arbetat som controller eller om du har erfarenhet av liknande arbete på en myndighet eller likvärdig organisation. Det är också meriterande om du har arbetslivserfarenhet från IT-branschen.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-07-30Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Stjernfelt, Funktionsansvarig, 010-574 81 74
Per Landman, Enhetschef, 010-574 84 46
Linda Gertsson, HR-konsult, 010-574 86 45
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1301931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.