Operations Coordinator

Airmiz AB / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Airmiz AB i Stockholm, Järfälla, Sollentuna, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Airmee är ett av Sveriges snabbast växande startups. Backat av några av de största investerarna och entreprenörerna i Sverige revolutionerar vi hur sista-milen leveranser sker och upplevs. Genom vår forskningsbaserade teknologi som utnyttjar maskinlärning hjälper vi e-handlare att erbjuda sina kunder de snabbaste och mest bekväma leveranser på marknaden.

Rollen som Operations Coordinator är en bred och utmanande roll för den som vill utvecklas och växa med ett tillväxtbolag inom logistik. Rollen är en central roll inom bolaget och är en del av vårt logistikteam. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat att ansvara för koordineringen av våra bud genom att kommunicera riktlinjer, arbetsmetoder och eventuella förändringar i arbetet. I detta ingår även att skapa utbildningsmaterial och -program samt rutiner för buden samt utbilda buden löpande för att säkerställa att de har rätt förutsättningar för att kunna genomföra sitt arbete. I arbetet ingår även att onboarda nya bud, utvärdera existerande och föra en konstruktiv dialog med alla bud och underåkerier.

Eftersom alla våra processer drivs av vår egna tekniska plattform så kommer man även jobba nära med vår produktavdelning för att identifiera och föreslå förbättringar i plattformen som effektiviserar budens arbete och optimerar processerna i våra terminaler.

En mycket viktig del av arbetet består av att kontinuerligt se till att processer sker inom bestämda tider och med hög kvalitet. I vår verksamhet som drivs av teknologi räknar vi varenda sekund och alla processer, som sortering, lastning och leveranser, ska optimeras i så stor utsträckning som möjligt. Du måste därför vara van och bekväm med att agera snabbt och hålla många bollar i luften. Varje paket ska till en kund som väntar på det, så allt måste följas upp.

Vi växer så det knakar så du måste älska eller vara van vid att förändringar och förbättringar sker på veckobasis och ibland dagligen. Du måste också vilja driva verksamheten framåt, lösa problem som dyker upp och ta tag i saker innan någon annan gör det.

Vi tror att du har följande kompetenser och erfarenheter:

• Detaljorienterad samt mycket hög förmåga att strukturera arbetet och sätta processer
• Förståelse för processer i ett lager eller en terminal
• Stresstålig och trivs i ett högt arbetstempo
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska
• God datavana
• Akademisk examen är meriterande

Som person så tror vi att:

• Du är positiv och kan kommunicera tydligt.
• Du trivs i en internationell arbetsmiljö med högt tempo.
• Du ser lösningar där andra ser problem.
• Du är en engagerad och ansvarstagande person
• Du har vana att sätta kunden i centrum.
• Du trivs i en miljö där saker och ting kan förändras från dag till dag.
• Det här är en roll för dig som vill vara med i Airmees resa och tillväxt. Du kommer få stor frihet i att förbättra och hitta nya lösningar. Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av de andra i ditt team och dig själv.

B-körkort är ett krav för tjänsten

Det erbjuds goda möjligheter att avancera inom sin roll och bolaget!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2020-03-02

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Airmiz AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Airmiz AB (org.nr 559030-8663), http://www.airmee.com

Arbetsplats
Airmee

Jobbnummer
5125753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Airmiz AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Airmiz AB: