Operan söker löneadministratör
Kungliga Operan AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm Kungliga Operan AB är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 400 milj kr. Huvudmålet för Operan är att vara Sveriges nationalscen för opera och balett. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 560 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.
Vi söker en positiv och lösningsorienterad löneadministratör till vårt team inom personal/lön. Tjänsten rapporterar till personalchef och ingår i personalavdelningen som förutom personal och lön även består av frisk- och hälsovård. Vi hanterar löner för alla fast anställda, tillfälligt anställda och gäster, normalt utbetalas cirka 900 löner per månad. Du kommer som löneadministratör sköta lönehantering, arbeta konsultativt i lönefrågor gentemot chefer och medarbetare, tolka lokala och centrala kollektivavtal samt ha interna och externa kontakter. Arbetet kan även innebära personaladministration, reseräkningar, hantering av svenska och utländska gäster samt hantering av olika pensioner, skatter och sociala avgifter. Vi håller precis på att byta lönesystem och kommer under våren att börja arbeta i HR Plus.
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet av löneadministration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med komplexa kollektivavtal och att du har en god förståelse för hur lön och ekonomi är sammankopplade. Då vi står inför förändringar med nytt lönesystem och därigenom även nya arbetssätt ser vi det som starkt meriterande om du tidigare varit med och implementerat lönesystem och självservicefunktion på tid- och avvikelserapportering. Det är även meriterande med kunskaper inom arbetsgivaravgifter och särskild inkomstskatt för utländska korttidsanställda. Du har mycket goda datakunskaper både vad gäller lönesystem, Microsoft Word och Excel samt Internet. Då Operan har anställda med många olika nationaliteter, är det ett krav att du kan tala och skriva väl på både svenska och engelska.
För att lyckas i tjänsten krävs det att du är noggrann, ansvarsfull, självständig och har hög integritet. Du tycker om att ha ett arbete där du får växla mellan helhetsperspektiv och att ändå ha fokus på detaljerna och du trivs när du får lösa olika typer av problem samt arbeta konsultativt och ge god service. Teamkänsla är viktigt för dig och du samarbetar gärna med dina kollegor för att uppnå bästa resultat.
Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Jenny Nyström, personalchef, tel. 08-791 43 39. Facklig representant: Calle Puentes, Teaterförbundet, tel 070-382 66 66.
Vi tar emot din ansökan via vår hemsida
www.operan.se/jobb. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt eftersom urval kommer att ske löpande, dock senast 12 februari 2012.
Publiceringsdatum2012-01-19Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Inledande provanställning.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-12
Ansökan tas emot genom vår hemsida:
www.operan.se/jobbAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktJenny Nyström, Personalchef, 08-791 43 39 (Direkt)
Facklig kontaktCalle Puentes, Teaterförbundet, 070-382 66 66 (Mobil)
FöretagKungliga Operan AB
AdressKungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-791 43 00
E-postadress:
personalavd@operan.se Jobbnummer 1133088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.