Onsite-tekniker till Malmö med start i augusti!

Gigstep AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2022-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Onsite-tekniker till Malmö med start i augusti!" (publicerad 2022-07-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gigstep AB i Malmö, Lomma, Lund, Landskrona, Svalöv eller i hela Sverige

Vi på Gigstep letar alltid efter fler on-site tekniker och vill komma i kontakt med dig som är sugen på en varierande och bred roll inom IT! I rollen som Onsite-tekniker ansvarar du för olika planerbara ärenden ute hos kund eller remote i Skåneområdet. Du utgår alltid från ett kontor i Skåne och spenderar största delen av din tid där men resor till andra kontor kan förekomma i tjänsten, det är därav meriterande om du innehar B körkort.

Din roll som Onsite-tekniker är varierande och består mestadels av att lösa tekniska problem eller implementera lösningar kopplat till datorer, nätverk, skrivare, mjukvara, applikationer, telefoner, projektorer, konferensutrustning etc. Du kommer att jobba on-site, det vill säga på plats ute hos kund. Ute hos kund kommer du att installera nya arbetsplatser däribland datorer, dockor och kringutrustning. Du bör ha koll på generell felsökning för att vara aktuell för rollen.

Du känner dig bekväm med att träffa kunder och kan förklara tekniska funktioner på alla nivåer. Du trivs med ett nära samarbete med kunder och kollegor och känner dig bekväm med att hålla kortare utbildningar för slutanvändare efter avslutat ärende.

Din personlighet:

• Resultat/målfokuserad, där du strävar efter att överträffa kundens förväntningar.
• Du har ett "vi"-tänk, och vill bidra till ett bra samarbetsklimat
• Du involverar och håller kunder som kollegor informerade genom att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

Vi ser gärna att du känner till nedan:

• Kunskap och erfarenhet inom Microsoft 365 och moderna arbetsplatslösningar
• Kunskap och/eller erfarenhet inom Sharepoint, Teams, Autopilot, Exhange Online
• Grundläggande kunskap inom Windows Server, AD, Nätverk
• Nätverk och kringutrustning
• Tidigare erfarenhet av servicedesk, ärendehanteringssystem och/eller ITIL är meriterande
• God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska

Uppdraget pågår från slutet på augusti till mitten på oktober!

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-06-10

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gigstep AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gigstep AB (org.nr 559187-8227), https://www.gigstep.se/

Arbetsplats
Gigstep

Kontakt
Nellie Lindéen
nellie.lindeen@gigstep.se
0736792281

Jobbnummer
6733326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gigstep AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gigstep AB: