Onsite supporttekniker till kund i fordonsindustrin
InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
2017-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Onsite supporttekniker till kund i fordonsindustrin" (publicerad 2017-11-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Vårgårda,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vill du vara med och påverka fordonsindustrins IT-miljö?
InfoCare söker nya drivna medarbetare som är serviceminded, framåt och konsultmässiga till kund.
Just nu söker vi onsite fabriksnära supporttekniker som kommer utföra sina arbetsuppgifter i produktionsmiljö. I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta på ticket, vilket innebär att du får specifika uppdrag gällande diverse tekniska problem som behöver lösas i produktionsmiljön. Du bör ha minst 3-5 års erfarenhet från IT-support onsite, gärna i fabriks/produktionsmiljö. Arbetstiderna är förlagda på 3 skift.
Rollen kräver du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
Teknisk utbildning på gymnasienivå är önskvärt. Erfarenhet väger tyngre än utbildning på högre nivå och certifieringar. Mycket stor vikt läggs på attityd, motivation och personlighet samt intresse för uppdraget och för InfoCare.
Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet inom några av dessa kompetensområden är krävs:
* Windows OS (7/8/10)
* Mac OS X
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem
* B-körkort är ett krav
Kunden har engelska som koncernspråk, kundintervjuer kan därmed komma att hålla på engelska.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till kund.
InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-10-06ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 807/595
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
Forfragningar.SE@infocare.comFöretagInfoCare
AdressInfoCare
42122
42122 1480
KontorsadressF O Petersons gata 30, 421 22, Västra Frölunda
Jobbnummer 3737332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.