Omsorgsförvaltningen söker utvecklare/utredare
Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen i Sandviken Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Politiskt beslut har fattats om att inrätta en ny förvaltning, där handikapp- och äldreomsorg bildar ny gemensam omsorgsförvaltning under 2012 och ny nämnd 2013.
Omsorgsförvaltningen kommer att omsätta ca 650 mkr och ca ca 1200 tjänster under 2012. Under 2013 kommer hemsjukvården att ingå i den nya förvaltningen.
Publiceringsdatum2012-10-18ArbetsuppgifterSom utvecklare/utredare kommer du att utveckla, upprätthålla och kommunicera arbetssätt och rutiner i överensstämmelse med verksamhetens behov och krav. Arbetet innebär även uppdrag kopplade till nämndens och myndigheters krav. Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna i deras kvalitets- och utvecklingsarbete inom en mängd olika områden. Du är placerad vid omsorgsförvaltningens kontor och har chefen för administrativt stöd som närmsta chef.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar. Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning såsom offentlig förvaltning eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med utrednings-/utvecklingsuppdrag tidigare. Det är viktigt att du på ett enkelt och förståeligt sätt kan beskriva och driva processer samt att du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Du ska du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha god datavana. Du har lätt att ta fram väsentliga fakta och presentera tydliga underlag som kan användas som beslutsunderlag på olika nivåer inom förvaltningen.
Som person är du självgående, förtroendeingivande, noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Tillgång till egen bil är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid är en rättighet, deltid är en möjlighet. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-04
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social-och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 58-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Lindkvist, 026-24 18 01,
maria.lindkvist@sandviken.seFacklig kontaktMaria Lindborg, 026-24 14 55,
maria.lindborg@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken
Jobbnummer 1369446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.