Områdeschef utredning

Ludvika kommun / Sjukvårdschefsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Vår områdeschef har fått nya arbetsuppgifter och vi söker därför en ersättare för henne. Områdeschefen är underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Områdeschefen har ett personal- och utvecklingsansvar för biståndsbedömning, myndighetsutövning, nämndens kansli, vaktmästeri samt central avgifts- och fakturahantering, sammanlagt nio personer.

Publiceringsdatum
2014-03-26

Dina arbetsuppgifter
• Leda och driva verksamheten genom att utveckla mål och handlingsplaner inom sitt område.

• Bryta ned och förtydliga övergripande mål och verksamhetskrav så att de kan utgöra underlag för ett resultatinriktad och mätbart arbete på alla nivåer i förvaltningen.

• Svara för att en helhetssyn på verksamheten sprids och undvika detaljstyrning av medarbetare.

• Vara arbetsgivare genom att som arbetsgivarrepresentant inom sitt ansvarsområde svara för information och förhandling enligt kommunens avtal, riktlinjer och policy.

• Ekonomiskt ansvar inom givna ramar.

• Vara förvaltningens representant i kommunens säkerhetsgrupp.

• Ansvar för handikapprådets sammanträden med förberedelse och genomförande samt övriga uppdrag från handikapprådet.

• IT-ansvar och e-hälsosamordning ingår samt ett övergripande ansvar för förvaltningens verksamhetsstöd vad gäller användning, utveckling och loggning.

• Inrapportering av olika statistikuppgifter till Socialstyrelsen och SKL samt att upprätta tjänsteskrivelser till nämnden i form av förslag, yttrande med mera.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning med inriktning mot vård och omsorg.

• Goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbete i olika datasystem och program.

• Goda kunskaper inom funktionshinderområdet.

• Goda kunskaper och erfarenet av att arbeta utifrån kommunallagen, förvaltningslagen, socialtjänstlagen samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

• Mångårig erfarenhet av arbete i arbetsledande ställning.

• Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde snarast under förutsättning att nödvändiga beslut tas. Fast lön, ange löneanspråk.

Kontaktperson för detta jobb
Förvaltningschef Margareta Karlsson 0240-868 47

Facklig kontaktperson
Vision Ann-Sofie Viklund 0240-860 00 växel
Ledarna 0240-860 00 växel
Vårdförbundet Kristina Larsson 0240-868 44

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 26 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
77182 Ludvika

Jobbnummer
1821115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: