Områdeschef till Hemfrids Abonnemangsaffär

Hemfrid i Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2018-06-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Områdeschef till Hemfrids Abonnemangsaffär" (publicerad 2018-07-13) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemfrid i Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi fortsätter växa och söker nu fler Områdeschefer till vårt huvudkontor i Stockholm. Är service, försäljning och ledarskap något du brinner för? Och är du flexibel, förändringsbenägen, effektiv och prestigelös? Då kan tjänsten som Områdeschef hos oss vara något för dig!

Ditt jobb som Områdeschef

Som Områdeschef är din viktigaste uppgift att bygga goda kundrelationer som grundas i en förståelse och ett förtroende. I rollen kommer du vara kundansvarig för 600-800 kunder i ett av våra geografiska områden. Du arbetar tätt tillsammans med en-två Bemanningsansvariga som du är chef över. Tillsammans ser ni till att era Hemfridare får de rätta förutsättningarna för att göra ett bra jobb och trivs på deras arbete. Till ditt stöd har du även Regionschef som du rapporterar till.

Under en dag på jobbet som Områdeschef på Hemfrid kommer du till exempel:

• Följa upp dina kunder via telefon och mail för att skapa goda kundrelationer och ge bästa möjliga service.
• Ha möte med hela er region som består av ca. 12 teammedlemmar i rollerna som områdeschefer och bemanningsansvariga för att stämma av veckan.
• Ringa upp och starta nya kunder som våra duktiga säljare varit ute och träffat på ett första kundbesök.
• Följa upp med den Bemanningsansvarig som du jobbar i team med kring hur driften fortlöper

Tjänsten är på heltid måndag-fredag och arbetstiden är förlagd mellan kl. 08.00 - 17.00.

Är du vår nästa Områdeschef?

För att passa för denna tjänst behöver du har tidigare erfarenhet från kundkontakt, kanske har du jobbat några år som Key Account Manager, Konsultchef eller Kundtjänstchef tidigare där du haft mycket kontakt med kunder via telefon och mail. Du bör också besitta erfarenhet från att arbeta utefter nyckeltal, budget samt som chef. Det är meriterande om du besitter en eftergymnasial utbildning inom Ekonomi, Management eller motsvarande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten och söker dig som ser utmaningar före problem, är strukturerad, orädd och prestigelös. Det som motiverar dig mest i jobbet är att sätta dig in i kundernas vardag och behov och se till att vi levererar på topp. Optimism, flexibilitet och effektivitet är andra egenskaper som är viktiga för att trivas i denna tjänst.

Tillsammans fortsätter vi utmana och utveckla

Vi nöjer oss inte med att vara branschledande - vi vill hela tiden bli bättre. Därför är det viktigt att alla chefer och medarbetare får möjlighet att utvecklas och utbilda sig. Med hjälp av vår egen utbildningsenhet Hemfridsakademien kan du som Områdeschef lära dig mer om t ex ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö och mycket annat. Vi erbjuder även våra Hemfridare utveckling genom Hemfridsakademien och erbjuder bl.a. svenskautbildning, utbildning i medel och material, strykutbildning, kristallkroneputs, ergonomi och mycket annat.
Vi ser även till att utvecklas och sprida kunskap kollegor emellan genom våra inspirationsfrukostar, månadsmöten och annat skoj!

Vår mötesplats är kontoret, där vi utbyter idéer, tankar och erfarenheter. Vi sitter på Rosenlundsgatan 13 på Södermalm i helt nyrenoverade lokaler i ett öppet landskap med utsikt över takåsarna. Det finns två takterrasser och sällskapsytor som skapar en social atmosfär.

Publiceringsdatum
2018-06-12

Så ansöker du
Låter det spännande? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Vi tar inte emot ansök via mail utan ber dig skicka in via vårt ansökningsformulär. Vid frågor om tjänsten eller processen kontakta Jessica Magnusson, Rekryteringsansvarig: Jessica.magnusson@hemfrid.se / 08-409 126 50.

Om Hemfrid

Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag över 2 000 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft.

Som medarbetare hos oss får du ett jobb där du får utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och aldrig står stilla. Därmed finns det många utvecklingsmöjligheter för såväl företaget som för medarbetarna. Hemfrid är ett värderingstyrt företag där miljömässig och social hållbarhet är en viktig utgångspunkt i vår affär. Vi har medarbetare från hela världen och en bred erfarenhet och kompetensbas. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se

Välkommen till Hemfrid!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hemfrid i Sverige AB

Adress
Hemfrid i Sverige AB
Rosenlundsgatan 13
11853 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 13

Jobbnummer
4200508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemfrid i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemfrid i Sverige AB: