Omprövare i Göteborg
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
2022-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Omprövare i Göteborg" (publicerad 2024-11-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Utredningar, analyser och beslutsfattande
Som omprövare tar du tillvara medborgarnas rättigheter genom att göra en ny fullständig prövning av beslut där personer begärt att få Försäkringskassans beslut omprövat. Du bedömer, utreder och beslutar i ärendet. Du fattar tydliga och rättssäkra beslut som bemöter alla anspråk. Om ett omprövat beslut blir överklagat till domstol ansvarar du för att ta fram underlag inför domstolens prövning. Du har kontakt via telefon eller skriftligt. Externt har du kontakt med bland annat arbetsgivare, hälso- och sjukvården, Arbetsförmedlingen, kommuner och landsting.
I ditt arbete arbetar du aktivt för en ständig förbättring av kvaliteten i arbetsprocess och handläggning och stödjer lärandet i handläggningen av individärenden. Som omprövare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Gärna med inriktning samhällsvetenskap eller juridik
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt och levererar resultat utifrån överenskommelse
• förstår och analyserar effektivt komplexa frågor
• samarbetar effektivt med andra och delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information
• stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål
Det är meriterande om du:
• har fördjupad kunskap inom socialförsäkring och förvaltningsrätt
• har erfarenhet av handläggning/ utredning inom något eller gärna några av försäkringskassans förmånsområden
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer
• har haft utökat ansvarsuppdrag och visat på hög måluppfyllelse i alla delar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-10-05Övrig information6-8 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde januari 2023. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktuppgifter för detta jobbChef: Frida Sikberger, 010-119 46 13 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mikael Dewrang, 010-113 10 44 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Lena Svelander, 010-113 91 42 Saco-S: Johanna Älander, 010-111 91 21 och Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Så ansöker du Välkommen med din ansökan senast den 19 oktober 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningInduviduell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 7044301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.