Objektspecialist GIS-samordning sökes till IT Verksamhetsstöd, H
Region Halland, IT Verksamhetsstöd / Datajobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, IT Verksamhetsstöd i Halmstad,
Varberg eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Publiceringsdatum2015-03-30ArbetsuppgifterSom GIS-samordnare arbetar du med att samordna Region Hallands arbete inom GIS. Du ska medverka till att driva GIS-utvecklingen framåt i Region Halland samt öka förståelsen för och användningen av kartinformation för interna och externa GIS-användare. Du ska också vara pådrivande i det fortsatta arbetet med uppbyggnaden av regionens geografiska databaser samt bidra till förbättring och utveckling av arbetsmetoder och verktyg som används inom GIS-området.
Du kommer att ingå i ett team där arbetsglädje, kunskap och utveckling står i centrum.
I arbetsuppgiften ingår också att:
• Vara objektspecialist för geodata i vår systemförvaltning
• Säkerställa tillgången till verksamhetsdata och verka för att detta är väl kvalitetsbeskrivet i metadata
• Import/anpassning/transformering av geodata
• Granska och kvalitetssäkra geodata
• Bistå medarbetare i Region Halland med GIS-relaterad
support och GIS-relaterade utbildningsfrågor
• Bistå projekt med specifika GIS-behov med presentation, bearbetning, analys och administration av geodata
KvalifikationerVi söker en person med GIS-inriktad högskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. För att lyckas i rollen behövs erfarenhet från kvalificerat GIS-arbete på strategisk nivå, gärna i en projektledande roll. Eftersom tjänsten är nyinrättad och under utveckling välkomnas ett initiativrikt och självständigt arbetssätt.
Det är också viktigt att vara flexibel och ha förmåga att samverka med andra då tjänsten innebär många kontaktytor. Du ska ha kunskap och erfarenhet av desktop GIS, vi arbetar mestadels med ESRI ArcGIS och QGIS, samt kunskap och erfarenhet av spatiala databaser.
Det är meriterande om du har kunskap om ESRI ArcSDE och ArcGIS Server. Även kunskap och erfarenhet av Open Source GIS-teknologi är meriterande.
Kännedom om att arbeta enligt ITIL resp. strukturerad systemförvaltning är meriterande.
Körkort klass B erfordras för tjänsten.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Ange följande referens när du ansöker: RGS 12/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBertil Alvén, Avdelningschef 070-62 61 232
Facklig kontaktJohn Gabrielsson, Saco 0340-48 10 05
Inger Ivarsson, Vision 0340-48 17 98
Anethe Åkerlind, Kommunal växel 0340-48 10 00
FöretagRegion Halland, IT Verksamhetsstöd
AdressRegion Halland, IT Verksamhetsstöd
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress30185 Halmstad
Jobbnummer 2227862
Observera att sista ansökningsdag har passerat.