Objektspecialist

Transportstyrelsen / Datajobb / Örebro
2018-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Objektspecialist" (publicerad 2019-12-19) ⬅️


Visa alla datajobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och för företag. Vi är en arbetsplats där olika kompetenser samarbetar för att ständigt utveckla vår verksamhet.

För att du ska trivas hos oss har du förmågan att lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Du är ansvarstagande, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete
Sektion informationsförvaltning ansvarar för strategisk styrning, stöd, utveckling och utvärdering inom området informationsförvaltning. På sektionen finns idag ca 20 medarbetare i rollerna arkivarier, dokument­controllers, systemförvaltare, objektspecialister och förvaltningsledare. Informationsförvaltning är en av två sektioner på enheten Kundmötet och informationsförvaltning och ingår i avdelningen Strategisk utveckling och förvaltning. Vi behöver nu förstärka sektionen med en objektspecialist.

I din roll som objektspecialist ärendehantering ingår det att sätta sig in i och förstå ärendeprocessen, ha god systemkännedom och ett högt säkerhetsmedvetande. Förutom att delta i olika förvaltningsaktiviteter kommer du att delta i projekt. På myndigheten finns idag ett flertal olika systemstöd för

ärendehantering. Det stödsystem som du främst kommer att arbeta med är för närvarande W3D3. Du kommer att behöva ha kunskap om myndighetens ärendehanteringssystem så pass bra att du kan vara ett stöd för verksamheten och utifrån deras behov, se lösningarna och förmedla utvecklingsbehoven till IT-avdelningen.

Dina framtida arbetsuppgifter är att

• analysera och beskriva organisationens ärendeprocesser i syfte att hitta förenklingar, effektiviseringar och andra förbättringar
• hantera och följa upp uppdrag och utgöra användarstöd
• ta fram underlag till förvaltningsplan
• samla in verksamhetens/beställarens behov av ärendehantering
• delta i och driva frågor i användargrupper
• ansvara för att driva utredningar inom förvaltningsobjektet
• medverka vid att ta fram nya processer, rutiner, mallar.

Vi förutsätter att du har

• akademisk examen relevant för uppgifterna t ex, systemvetenskap eller likvärdiga kunskaper förvärvad på annat sätt t ex flerårig förvaltning av system
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av arbete med ärendehantering
• förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska.

Det är meriterande om du också har

• goda kunskaper om W3D3 och alla dess funktioner
• utbildning inom kvalitetsteknik och kvalitetsutveckling
• praktisk erfarenhet av att arbeta med ändringshantering i förvaltningsobjekt
• erfarenhet av kravhantering enligt någon systemutvecklingsmetod, agilt eller motsvarande
• kunskaper inom systemförvaltningsmodellen PM3
• har arbetat med systemutveckling och testverksamhet
• arbetat med förändringsledning.

Vi vill att du

• har en god analytisk förmåga
• har en god social förmåga
• är kommunikativ och lyhörd
• har ett starkt intresse att lära nytt och utvecklas i din roll
• är samarbetsorienterad och hittar lösningar tillsammans med andra
• kan driva uppgifter i mål
• har förmåga att prioritera och att självständigt leverera med hög kvalitet
• är säkerhetsmedveten.

Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde efter

överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Tjänsten innebär resor inom Sverige i första hand inom myndighetens tre huvudorter Borlänge,

Norrköping och Örebro.

Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer föregå beslut om anställning. Du behöver även vara svensk medborgare.

Du är välkommen att kontakta
förvaltningsledare Sara Luthman 010-49 56294

sara.luthman@transportstyrelsen.se

sektionschef Claes Revenius 010-49 56950

claes.revenius@transportstyrelsen.se

Saco, Maria Inghamn och ST, Annica Ohlsson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill
Därför behöver vi din ansökan senast den 2 april 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-1077. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första ur valet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-03-13

Ersättning
individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Olai Kyrkotagata 35
60173 Norrköping

Kontorsadress
Olai Kyrkotagata 35

Jobbnummer
4018565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: