Nyutexminerad jurist eller ekonom till Euroclear

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Capega söker för detta uppdrag flera konsulter som kommer ingå i projektet bolagsstämmor som pågår under våren 2024 med start i februari.

Om Euroclear

Euroclear Sweden har varit Sveriges värdepapperscentral i över 50 år. I egenskap av finansiell infrastruktur spelar bolaget en avgörande roll i det finansiella systemet. Euroclear Sweden är en del av den internationella Euroclear-koncernen som har kontor runt om i världen med omkring 4 000 anställda. På kontoret i Stockholm arbetar omkring 140 anställda.

Publiceringsdatum
2023-12-08

Dina arbetsuppgifter
Som projektadministratör hjälper du Euroclears kunder inför och under bolagens respektive bolagsstämmor. Kunderna består av noterade börsbolag som varje år genomför bolagsstämma. Du ingår i ett större team men ansvarar själv för dina tilldelade kunder. Högsäsongen för börsbolagens bolagsstämmor sträcker sig från mars till maj och uppdraget startar i mitten på februari och pågår till maj. I rollen ansvarar du bland annat för:

• Ta emot anmälningar inför bolagsstämmor

• Kontinuerligt följa upp med dina kunder inför bolagsstämmorna

• Registrera fullmaktsombud

• Medverka vid bolagsstämmor och ankomstregistrera deltagare

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig med examen från universitet eller högskola inom ekonomi eller juridik som vill arbeta med administration kring bolagstämmor under våren. Det är extra meriterande om du har studerat bolagsjuridik eller t.ex. själv agerat ombud vid bolagsstämmor men det är inte ett krav. Som person ska du vara noggrann och kommunikativ då du i rollen hanterar många kontaktytor internt och externt. Mycket av ditt arbete sker via telefon och mail och det är därför ett krav att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Det kan förekomma resor i tjänsten då bolagsstämmor anordnas över hela landet.

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ansökan & kontakt

Vi ser gärna att du ansöker omgående då vi träffar kandidater löpande. Sista ansökningsdag är 13/1. Vid frågor, vänligen kontakta Magnus Holmqvist på magnus.holmqvist@capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Magnus Holmqvist
magnus.holmqvist@capega.se
076 –277 43 94

Jobbnummer
8316368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: