Northern söker 1st Level Supportspecialist
Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Northern är ett svenskt världsledande mjukvaruföretag inom Storage Management med tusentals kunder i över 50 länder. Vi utvecklar en programvara som hjälper företag och organisationer att kontrollera och hantera den allt snabbare växande mängden data som lagras. Våra lösningar tar vi fram i nära samarbete med världens ledande hårdvarutillverkare, tex EMC, NetApp, mfl. Lösningar som skall klara enorma prestandakrav och högt ställda krav på tillgänglighet och säkerhet.
Vi är ett relativt litet och snabbfotat företag med all utveckling i Sverige, men med egna försäljningskontor i bl a USA, Frankrike, England. Vår plan är att bli störst på det vi gör och samtidigt behålla vår plats som den allra bästa och mest innovativa lösningen på marknaden.
Northern ingår i börsnoterade Into.I. För mer information se
www.northern.netFör att kunna möta vår fortsatta expansion behöver vi nu förstärka organisationen med en Supportspecialist till vårt huvudkontor i Stockholm. Om du har en passion för IT och problemlösning samt en gedigen teknisk kompetens kan du vara den vi söker.
Beskrivning av tjänsten
Som Supportspecialist på Northern kommer du att ha en central roll i våra kontakter med kunder/återförsäljare med avseende på enklare supportärenden inom Northern Storage Suite. Produkten i sig ställer höga krav på flexibilitet, pålitlighet och skalbarhet för att kunna stödja stora nätverk och stora datamängder.
I tjänsten ingår följande ansvarsområden:
• Mottaga, registrera och göra en första bedömning av inkommande supportärenden för Northern Storage Suite
• Utföra 1st level support via e-mail eller telefon baserat på befintlig kunskapsdatabas
• Sammanställa och eskalera svårare supportärenden till 2nd level support
• Ansvara för att informationen kring supportärenden i CRM-systemet håller högsta kvalitet
• Ta fram och underhålla teknisk produktdokumentation
• Utveckla och underhålla befintlig tekniska kunskapsdatabas
Vi erbjuder dig ett varierat och spännande arbete i en internationell miljö. Du kommer att vara baserad på vårt huvudkontor i Vasastan men det kommer även att finnas möjligheter att arbeta mot våra andra kontor samt våra kunder runt om i världen. Vi arbetar i en avslappnad och kreativ arbetsmiljö där egna initiativ och idéer värderas högt.
Publiceringsdatum2010-08-18BakgrundVi söker dig som har:
• goda kunskaper inom Microsoft-området (Windows Server, AD mm)
• goda kunskaper i engelska
Vi ser det som meriterande om du har:
• erfarenhet av mjukvarusupport och helpdesk
• erfarenhet av SalesForce CRM-system
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Northern med Elan. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Elan, telefonnummer 08-508 954 53.
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.elanit.se samt koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast den 3 september.
Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Med tempo och precision erbjuder vi hög kvalitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet till våra kunders kompetensförsörjning.
Elan finns på 59 orter i 17 länder med över 10 000 konsulter. Vi genomför 3 000 rekryteringar världen över varje år. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Linköping och Skövde med totalt 800 medarbetare.
Läs mer på
www.elanit.seArbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnn-Catrine Snis
FöretagElan IT
AdressElan IT
Jobbnummer 712749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.