Nordic Supply Chain Manager till Vygon i Skellefteå

Wikan Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wikan Personal AB i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Älvsbyn eller i hela Sverige

Nu finns möjligheten att ta sig an en av Skellefteås mest intressanta inköp och logistikroller! Vygon Nordic söker en Nordic Supply Chain Manager till huvudkontoret i Skellefteå. Här får du arbeta med att leda och fördela arbetet med hjälp av dina medarbetare och kollegor i en familjär atmosfär.

Publiceringsdatum
2024-02-01

Om företaget
Vygon är en familjeägd koncern inom medicinteknik som bildades 1962 i Frankrike. Vi har vårt nordiska huvudkontor i Skellefteå. Vygon Nordic består av Sverige, Norge, Finland och Danmark med ett lager i respektive land. Våra produkter är till största del sterila engångsartiklar, tillverkade i plast som i huvudsak används för att administrera läkemedel och näring. Exempel på produkter är näringssonder samt venportar och katetrar med fokus på vaskulär access till barn- och vuxna samt till för tidigt födda barn. Vi har ca 11 000 olika artikelnummer och utvecklar samt tillverkar majoriteten av produkterna själva runt om i våra 11 fabriker.

Vi lever efter slogan "Vygon Value Life" vilket syftar på att vi ska värdera och respektera livet med allt vad det innebär. En del i detta är att vi kontinuerligt arbetar för att kunna erbjuda goda anställningsvillkor. I Vygon Nordic är vi i dagsläget 19 anställda och förväntas bli fler. 10 av dessa sitter i Skellefteå på Läkarvägen. Det handlar bland annat om de nordiska funktionerna för supply, ekonomi, kundsupport, upphandling och företagsledning.

Arbetsuppgifter
Som Nordic Supply Chain Manager leder och fördelar du arbetet inom inköp, lager/logistik, statistisk uppföljning och reklamation. Några gånger per år reser du till våra olika lager i de nordiska länderna. Du är även behjälplig med viss administration som exempelvis försäljningsbudgetarbete, ingår i ledningsgrupp och leder samt deltar i för tjänsten relevanta utvecklingsprojekt.

Tjänsten innebär många interna och externa kontakter samt samarbete mot moderbolaget i Frankrike. Vi har engelska som koncernspråk men pratar svenska på kontoret i Skellefteå.

Till din hjälp har du två stycken drivna och kompetenta Nordic Supply Chain assistenter vilka du även har personalansvar över.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning mot supply, logistik eller liknande. Vi ser även att du arbetat med dessa områden tidigare och således har en vana samt förståelse för leverantörskedjor och hur man flyttar varor nationellt och internationellt. Mycket goda kunskaper i tal och skrift på engelska och svenska är ett krav, likväl systemkunskap och datorvana. Affärssystemet som används är Pyramid och vi arbetar dagligen i Office 365.

För tjänsten är det väldigt meriterande med intresse och kompetens inom verksamhetsutveckling. Det är såklart bra om du har tidigare erfarenhet av budget och prognosarbete, personalansvar samt erfarenhet av att sammanställa försäljningsstatistik. Som Nordic Supply Chain Manager bör du även ha goda kunskaper i Excel.

Vi vet att du har många goda egenskaper, men tror att du även känner igen dig i beskrivningen smidig i sin kommunikation, lyhörd mot andra samt har förståelse för dynamiken att vara både en lagledare och lagspelare. Du har en förkärlek till siffror och statistik samt ett intresse och en vilja för att effektivisera och arbeta smartare.

Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Vygon Nordic med Wikan personal. Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Irma Öhlund, 0910-77 09 83.
Omfattning på tjänsten är heltid, tillsvidare.

Sista ansökningsdag är 2024-02-22.

Välkommen in med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Flytta till ditt nya arbete
Är du intresserad av denna tjänst men bor på annan ort?
Att söka arbete på en annan ort kan öppna upp en värld av nya möjligheter och erfarenheter men är samtidigt för många ett stort steg. Wikan Personal vill underlätta för dig som går i tankar att kanske söka arbete på annan ort. Vårt breda kontaktnät och goda kännedom om den lokala arbetsmarknaden kan öppna många dörrar för dig i jakten på nästa jobb.
Då vi verkar i många städer runt om i Sverige så kan vi med stor sannolikhet erbjuda en första intervju på en ort närmare dig. Vi arbetar även aktivt med att hjälpa medflyttande att hitta ett arbete.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa just dig!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "11903".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wikan Personal AB (org.nr 556842-7818), http://www.wikan.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Wikan Personal Botnia AB

Kontakt
Irma Öhlund
irma@wikan.se
0910-77 09 83

Jobbnummer
8438071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wikan Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wikan Personal AB: