Nordic Payroll Administrator till Internationellt försäkringsbol

Wise Professionals / Ekonomiassistentjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Ospecificerad arbetsort

För kunds räkning söker vi en Nordic Payroll Administrator. Detta är en direktrekrytering där processen hanteras av Wise Professionals.



Ditt uppdrag

Vår kund, ett internationellt försäkringsbolag, söker en erfaren och driven löneadministratör som kommer att administrera de ca 160 nordiska tjänstemannalönerna. Förutom att hantera de svenska lönerna och pensionerna kommer du att ha rollen som lönekoordinator för övriga nordiska länder, där du agerar kravställare gentemot den externa löneleverantören.

Du kommer att vara den sakkunnige inom lön och även arbeta med ett projekt att ta hem den svenska löneadministrationen. De söker en person som dels kan vara drivande i detta projekt och också agera konsulterande i att hitta den bästa lösningen för de nordiska lönefunktionerna.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Ansvar för att löneleveransen håller en hög kvalitet som är i enlighet med företagspolicy
Hantera frågor och administration kring expatriater anställda i Norden
Hålla dig uppdaterad om förändringar kring kollektivavtal, lagar, regler och policys som berör lönefunktionen
Bokföring och avstämning av lönerelaterade konton
Pensionsrapportering



Du rapporterar till den nordiska HR-chefen och den nordiska Finansdirektören.

Företaget har kollektivavtal och erbjuder goda förmåner samt sitter centralt i Stockholm.



Publiceringsdatum
2017-08-24

Bakgrund
Vi söker dig med ca tio års erfarenhet av att arbeta med kvalificerat löneadministrativt arbete samt ett par års erfarenhet att arbeta med nordiska löner. Du är systemkunnig och har god vana av att driva förändringsprocesser. Har du tidigare varit delaktig i byte av lönesystem är det mycket meriterande. Vidare är du van att tolka olika typer av kollektivavtal. Då mycket av din dagliga kontakt kommer att ske på engelska ser vi att du är flytande i engelska, i både tal och skrift, kan du dessutom något av de andra skandinaviska språken är detta också mycket meriterande.

Som person är du mycket självgående och initiativtagande. Då du kommer att vara drivande i projektet att ta hem lönerna söker vi en kompetent person som är trygg i sin kunskap. Vidare är du öppensinnad och proaktiv.

Stämmer beskrivningen in på dig? Välkommen med ditt CV på engelska redan idag!



Om Wise Professionals

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.



Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se, 073-521 65 25) och konsultchef Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se, 076-525 90 47).

Vi går igenom ansökningarna löpande, därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så, vänta därför inte med att skicka in din ansökan på engelska!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-15
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals18625
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
3660955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: