New Business Solution Manager till ett av Nordens största bemann

SalesOnly Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SalesOnly Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Ett av Nordens största bemanningsföretag söker affärsdriven kollega med ansvar för att skapa nya koncernövergripande affärer i Sverige

För kunds räkning söker vi en New Business Solution Manager till en av Nordens största koncerner inom bemanning. Koncerngruppen levererar tjänster och lösningar till samtliga branscher och verksamheter och är specialister inom personaluthyrning, rekrytering och omställning. Med engagemang och lyhördhet hjälper de människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Om tjänsten - Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi söker en resultatdriven affärskvinna / affärsman, med uppgift att stärka strategiskt viktiga affärskontakter genom proaktiv bearbetning, i syfte att teckna koncernövergripande avtal.

Ditt ansvar är även att identifiera och utveckla nya affärslösningar internt inom koncernenssamtliga specialistbolag, samt att leda anbudsarbete för din kundportfölj.

Som Business Solution Manager för nya affärer, har du tillsammans med ditt team om 4 personer ett övergripande ansvar för att uppnå tillväxtmål på nationell nivå. Samtliga inom gruppen ansvarar för att utveckla nya affärer och avtal, samt att internt inom koncernen implementera affärsstrategier för proaktiv kundbearbetning. Teamet är en koncernövergripande försäljningsavdelning, där vi arbetar med våra största kunder.

Du utgår från bolagets huvudkontor i Stockholm och rapporterar till Head of New Business, chef för teamet.

Du kommer att ansvara för en egen portfölj av New Business konton som vi ser har potential i att bli framtida KAM-kunder. Rollen innebär aktiv bearbetning, försäljning och affärsutveckling, för att säkra oss som en strategisk samarbetspartner hos respektive företag. I din roll ingår att leda försäljningsarbetet för aktuella bolag inom koncernen. Du jobbar med interna kundteam och drar nytta av koncernens best practise för att stärka affärerna på strategisk nivå hos kunderna.

Du ska uppnå lönsam tillväxt genom att utveckla, kommunicera och implementera affärsplan per New Business-konto. Du ska uppnå eller överträffa budget genom egen försäljning samt koordinera och driva all new business verksamhet inom dina konton. Ditt resultat mäts på intäktsbudget och kundnöjdhet.

Även om tjänsten kräver en del resor och ett nationellt ansvar, ser vi att du är bosatt i Stockholmsregionen, då tjänstens placeringsort är på Proffice huvudkontor i Stockholm.

Om företaget - Vi erbjuder

Ett spännande och utmanande arbete, i ett miljardbolag som har höga ambitioner och genomför stora satsningar
En arbetsplats där framåtandan är tydlig och värderingarna genomsyrar allt vi gör, vilket innebär att du får arbeta tillsammans med kollegor som är engagerade, lyhörda och lösningsfokuserade
Ett företaget som tar hand om våramedarbetare och sätter högt värde i att ha roligt på arbetet
En tjänst som New Business Solutions Manager, där du blir en nyckelperson i vår koncern. Din insats blir avgörande för både ditt eget, gruppens och koncernen resultat
En konkurrenskraftig lön och ett bra förmånspaket
När du inte besöker våra kunder; ett fantastiskt kontor mitt i centrala Stockholm

Om dig - Personliga egenskaper och förmågor

För att lyckas ser vi att du är genuint intresserad av att vara med på en utmanande tillväxtresa i en expansiv bransch, genom att utveckla relationer både internt och med kunder.

Vidare ser vi att du har en stark framtidstro, lätt för att sprida positiv energi och engagerar dig i de uppdrag du åtar dig. Genom ditt sätt att vara är du en förebild för koncernen. Du gläds med dina medarbetare i framgång och vidtar åtgärder vid behov. 

God kommunikativ förmåga
God organisatör
Affärs- och Resultatinriktad
Engagerad
Lösningsorienterad
Lyhörd

Om dig - Professionell erfarenhet och Kompetens

Minst 5 års säljerfarenhet mot stora komplexa kunder. Vidare ser vi att du har dokumenterad framgång i rollen som säljare med självständigt resultat- och budgetansvar, samt med fördel även som ledare- och försäljningschef. Du vet värdet av goda relationer med facket och har gärna erfarenhet och kunskap om lokala förhandlingar.

Akademisk examen eller annan relevant eftergymnasial utbildning, t.ex. inom personal, ekonomi, logistik, försäljning eller teknik

Meriterande erfarenheter                     

Försäljning av Bemanningstjänster, företrädelsevis inom området Industri, Lager och Logistik
Chefs- och ledarskap; Försäljningschef, Projektledare med resultat- och personalansvar, etc
Vana av att arbeta i en miljö präglad av högsta servicenivå och högt tempo, gärna från tjänstesektorn personaluthyrning, rekrytering och/eller omställning

Vill du ha resultatansvar och arbeta med försäljning på hög nivå? 

Publiceringsdatum
2015-08-03

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Har du några frågor eller funderingar kring tjänsten eller om bolaget, är du välkommen att kontakta Kajsa på mejl  kajsa.sanden@salesonly.se  och på mobil 0735-21 65 31.  Välkommen med din ansökan via www.salesonly.se

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-30
Ange följande referens när du ansöker: salesonly1191
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SalesOnly Sverige AB

Adress
SalesOnly Sverige AB
Sveavägen 13, plan 12
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, plan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2374683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SalesOnly Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SalesOnly Sverige AB: