Nämndsekreterare till omsorgsförvaltningen

Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Alvesta
2018-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till omsorgsförvaltningen" (publicerad 2024-01-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som landsbygd och rika möjligheter till en aktiv fritid. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?

Omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamheter inom äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård. Inom omsorgsförvaltningen arbetar ca 700 personer.


Publiceringsdatum
2018-06-14

Arbetsuppgifter
Uppdraget som nämndsekreterare innebär huvudsakligen att ansvara för nämndadministrationen för omsorgsnämnden samt för kommunens samrådsorgan kommunala pensionärsrådet. I uppdraget ingår att upprätta och förbereda beslutsunderlag samt att bevaka att ärenden kommer upp för beslut. Tjänsten innebär även registrering av allmänna handlingar i nämndens diarium samt viss arkivhantering. Du ansvarar för att uppdatera information på kommunens hemsida, intranät, förvaltningens ledningssystem samt övrigt informationsmaterial exempelvis broschyrer. Övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer också samt sekreterarskap åt förvaltningens ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller någon annan likvärdig akademisk utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Kunskaper i den lagstiftning som reglerar omsorgsförvaltningens verksamhet är meriterande.
Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, har en god förmåga att hantera många uppgifter samtidigt på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt för att utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har en god kommunikativ förmåga. Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana är en förutsättning för arbetet.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation.


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2019-07-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-15
Ange följande referens när du ansöker: A794309/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Hoppe 0472-154 60
Senada Hodzic 0472-15527
Lucas Herngren 0472-15315

Företag
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta

Kontorsadress
Centralplan 1 Alvesta

Jobbnummer
4204871

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen: