Nämndsekreterare till förvaltningen för Individ & Familjeomsorg
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss?
Om oss på förvaltningen för Individ & Familjeomsorg i Kungsbacka
Vi på förvaltningen för Individ och Familjeomsorg i Kungsbacka ger socialt stöd till barn, unga och vuxna samt till personer med funktionsnedsättning.
Vårt uppdrag är att erbjuda lättillgänglig hjälp som skapar trygghet och främjar självständighet utifrån individens unika villkor. Vi gör utredningar, behandlar, genomför biståndsinsatser och arbetar med förebyggande verksamhet. I vårt uppdrag ingår även att driva boenden för ensamkommande barn och ungdomar och för personer med funktionsnedsättning har vi boenden, daglig verksamhet och personlig assistans. Den hjälp vi erbjuder bygger på aktuell forskning och beprövad erfarenhet och utgår från individens behov och de anhörigas önskemål. På förvaltningen arbetar cirka 800 medarbetare.
Vi på Förvaltningsledningskontoret ansvarar för förvaltningens samtliga lednings- och stödprocesser. I det ingår bland annat verksamhetsstöd som HR, Ekonomi och kommunikation, administration, IT- och lokalfrågor, kvalitetsarbete och strategisk förnyelse/utveckling av processer, metoder och organisation. Idag finns det två administrativa enheter under Processledning och verksamhetsstöd, som ger administrativt stöd till förvaltningens chefer och medarbetare.
Rollen som nämndsekreterare hos oss
Kungsbacka kommun arbetar med att utveckla och digitalisera processer för ökad möjlighet till inflytande och tillgänglighet för kommunens medborgare. Som nämndsekreterare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge stöd och service till politiker, fackliga parter och förvaltningsledning. Vi har en digital ärendeprocess och som nämndsekreterare kommer du att i samarbete med andra vara en nyckelperson i det fortsatta arbetet med att utveckla vårt digitala arbetssätt. Du kommer att tillhöra en grupp som arbetar i samverkan, utifrån individuella uppgifter. Vi ser därför att det är en stor fördel om du har erfarenhet och intresse av informationssäkerhetsarbete.
Vidare ansvarar du för att ärendeprocesserna fungerar och utvecklas inför förvaltningsledning, samverkansgrupp, presidium, utskott och nämnd. Ärendeprocessen innebär alltifrån viss handläggning, beredning av ärenden, planera, administrera, genomföra, protokollföra sammanträden, expediera protokoll och beslut samt arkivera.
Rollen och ansvarsområden kan komma att förändras i takt med att den nya organisationen och enheterna växer fram. Du kommer att arbeta i ett team om två nämndsekreterare och en registrator som gemensamt ansvarar för att upprätthålla nämnd-, registratur- och arkivhantering.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig- eller juridisk inriktning. Alternativt har du motsvarande kunskaper inhämtade genom exempelvis längre erfarenhet av arbete som nämndsekreterare. Du har flerårig erfarenhet av nämndarbete och ärendehandläggning. Du har även god kännedom om hur beslutsordningen ser ut för kommuner samt om lagstiftningen inom området. God förmåga att uttrycka sig i svenska både i tal och skrift ser vi som en självklarhet.
Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemet LEX, eller annan digital ärendehantering, ytterligare utbildning inom offentlighet och sekretess, arkiv och diarie- och dokumenthantering är det meriterande.
Som person är du ansvarstagande och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt och resultatorienterat sätt. Vi förväntar oss att du har förmåga att arbeta självständigt och är en problemlösare av naturen där du uppmärksammar utan svårigheter samband och helhet. Du är uppmärksam och flexibel samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt varpå det är viktigt att du kan kommunicera på ett tydligt och bra sätt.
Publiceringsdatum2017-06-19AnställningsvillkorVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan senast den 28 juni.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-28
Ange följande referens när du ansöker: 2017/509
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Pauline Martinius 0300- 83 4719
FöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka
KontorsadressStorgatan 37
Jobbnummer 3564311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.