Nämndsekreterare med arkivkompetens
Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Sotenäs Sotenäs, havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Sotenäs har ren luft, rent hav och unika möjligheter för en rik och varierande fritid. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en lugn kommun. Här genomsyras vårt arbete av vår gemensamma värdegrund: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Utöver ovan nämnda fördelar med att arbeta i Sotenäs kommun finns även andra personalförmåner: friskvårdsbidrag, rökfri arbetstid, gratis kaffe & te. Man får också som nyanställd delta i en gemensam introduktion under en halvdag, som både ska ge ett varmt välkomnande och viktig information kring att vara anställd i kommunen. Efter denna introduktion ska Du som medarbetare känna stolthet, trygghet och motivation för ditt nya arbete.
Publiceringsdatum2018-03-12BeskrivningVi söker en nämndsekreterare med arkivkompetens till kansliavdelningen.
Du kommer att arbeta som nämndsekreterare åt Utbildningsnämnden. Du bör också ha arkivkunskaper då vi ingår i ett e-arkivprojekt tillsammans med andra kommuner i Fyrbodal och du är drivande i projektet för kommunens del. Du arbetar också med att uppdatera dokumenthanteringsplanen.
Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för utbildningsnämndens administration kring den politiska verksamheten. Arbetet innebär att förbereda ärenden inför utbildningsnämndens sammanträden, vara dess sekreterare, skicka kallelser och handlingar, lägga ut information på hemsidan och annat förekommande arbete inom nämndadministration. Arbetet bedrivs till stor del digitalt.
Du kommer också få arbeta med att utreda och driva kommunens arbete med e-arkiv. Sotenäs arbetar tillsammans med andra kommuner för att införa e-arkiv och inför detta ska du arbeta med att uppdatera styrdokument och dokumenthanteringsplaner m.m.
Du ingår i ett team med nämndsekreterare och registratorer och tillsammans arbetar ni med gemensamma frågeställningar.
KvalifikationerDu ska ha erfarenhet av offentlig förvaltning och ha relevant högskoleexamen, gärna inom arkivvetenskap. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl skriftligt. Som person är du positiv och strukturerad. Du har en god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad. Du är samarbetsvillig och kan arbeta självständigt.
AnställningsvillkorIntervjuer kommer att ske löpande.
Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-04
Ange följande referens när du ansöker: 2018/31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Lena Höglund 0523-664 519
FöretagSotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
AdressSotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Parkgatan 46
45680 Kungshamn
KontorsadressParkgatan 46
Jobbnummer 4014949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.