Nämndsekreterare/informatör

Kristinehamns Kommun Tekniska Förvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns Kommun Tekniska Förvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmlands län. Här finns ett differentierat näringsliv, ett rikt kultur- och fritidsliv och tillgång till vacker skärgård och natur.
Tekniska nämndens verksamheter ansvarar för kommunens gator, parker, fritidsanläggningar, fastigheter, renhållning och va- verksamhet. Vidare ansvarar nämnden för kommunens kosthållning och lokalvård. Samtliga verksamheter ingår i tekniska förvaltningen som lyder under tekniska nämnden.

Publiceringsdatum
2010-03-18

Arbetsuppgifter
Du kommer att som sekreterare i tekniska nämnden svara för protokoll, sammanträdesadministration bl.a. sammanställning och distribution av handlingar till förtroendevalda, kontakter med myndigheter och allmänhet. Viss ärendehandläggning ingår i arbetsuppgifterna.
I dina arbetsuppgifter ansvarar du för uppgifter som t.ex. registrering av allmänna handlingar, fördelning av ärenden till handläggare, gallring och arkivering av handlingar samt skötsel av nämndens arkiv. Du är förvaltningens registrator.
Som informatör ansvarar du för förvaltningens och nämndens informationsarbete vilket delvis sker i samarbete med kommunens informationsavdelning. Ditt uppdrag är att stödja förvaltningen och nämnden i informationsfrågor och arbeta aktivt för att tydliggöra vår verksamhet. Du är även vår webredaktör. Du uppdaterar, förankrar och utvecklar våra informationsrutiner både internt och externt.
Nämndsekreteraren/informatören är underställd förvaltningschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, information eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete som sekreterare i nämnd, styrelse eller liknande samt erfarenhet av arbete med informationsfrågor. Kännedom om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning, gärna kommunal är meriterande. Du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har vana av att arbeta i administrativa datasystem. Servicekänsla och stilistisk förmåga förutsätts samt intresse för att medverka i utveckling av förvaltningens administrativa uppgifter. Du kan arbeta självständigt och är även bra på att samarbeta.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-08
Ansökan med löneanspråk och meritförteckning ska märkas med NÄMNDSEKRETERARE/INFORMATÖR.
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering_tekniska@kristinehamn.se

Kontakt
Bo Ivarsson, Förvaltningschef, 0550-881 02
Monica Boo, Nämndsekreterare, 0550-881 61

Facklig kontakt
Agnetha Köhler, SACO, 0550-858 44
Staffan Larsson, SKTF, 0550-881 06

Företag
KRISTINEHAMNS KOMMUN Tekniska förvaltningen

Adress
KRISTINEHAMNS KOMMUN Tekniska förvaltningen
6 A TEKNISKA FÖRVALTNINGEN
68184 KRISTINEHAMN

Kontorsadress
KUNGSGATAN 30
KRISTINEHAMN

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0550-88000
Faxnummer: 0550-10590

Jobbnummer
610341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns Kommun Tekniska Förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns Kommun Tekniska Förvaltningen: