Nämndsekreterare/Handläggare

Alvesta kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Alvesta
2011-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare/Handläggare" (publicerad 2013-06-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningskontoret i Alvesta

Alvesta kommun med
ca 19 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade

Publiceringsdatum
2011-02-02

Arbetsuppgifter
Nämnden för Arbete & Lärande är en central förvaltning som består av förvaltningsledning, ekonom, utredare/kvalitetsutvecklare och handläggare. Det centrala kontorets huvuduppgift är dels att stödja och ge nämnden för Arbete & Lärande bra beslutsunderlag samt att ge ett allsidigt stöd till samtliga enheter, dels följa upp och utvärdera verksamheten mot de uppsatta målen.
I förvaltningen finns idag en nämndsekreterare som är lånad från en av enheterna som nu återvänder till sin enhet på heltid och vi renodlar denna tjänst så att vår nye nämndsekreterare skall arbeta med arbetsuppgifter så som nämndsadministrativa arbetsuppgifter, registrator, information, handläggning av ärenden och tillsyn enligt alkohollagen, tobakslagen samt tillsyn enligt läkemedelslagen och administrativa uppgifter på uppdrag av förvaltningschefen.
Du kommer att organisatoriskt vara placerad på förvaltningen för Arbete & Lärande. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse.
• samordning av ärendena till ordförande beredning
• delta i ärendeberedning
• arbeta som sekreterare i ordförande beredning, arbetsutskott, nämnden, MBL mm
• delta i administrativa arbetsuppgifter exempelvis diarium, kallelse, kopiering, post mm
• behjälplig vid arkivering och registratorfunktion
• lägga upp färdiga protokoll på kommunens webbsida
• handlägga alkohol- och tobakstillstånd och tillsyn
• genomföra tillsyn av läkemedel

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har adekvat högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndarbete är en merit. Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet. Du har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-28
Ange följande referens när du ansöker: Nämndsekr
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anwar Jamil, 0472-15300
Facklig företrädare nås via kommuns växel, 0472-15000

Företag
Alvesta kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Alvesta kommun, Kommunledningskontoret
34280 Alvesta

Jobbnummer
838791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningskontoret: