Nämndsekreterare

Åstorps kommun, Bygg- och miljöförvaltningen / Administratörsjobb / Åstorp
2024-07-05


Visa alla administratörsjobb i Åstorp, Bjuv, Klippan, Ängelholm, Helsingborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åstorps kommun, Bygg- och miljöförvaltningen i Åstorp

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?

Välkommen till Åstorp Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar.

Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.

Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.

Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.

Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.

Tjänsten är placerad under Bygg- och miljönämnden. Nämnden beslutar i frågor som rör byggande, användning av mark, samhällsplanering, livsmedelskontroll, tobakstillstånd och miljö- och hälsofrågor i Åstorps kommun. Arbetsplatsen är präglad av ett öppet samtalsklimat med god stämning. Vi erbjuder flexarbetstid och goda möjligheter till att utvecklas inom yrkesrollen.

Publiceringsdatum
2024-07-05

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare har du kontakt med allmänhet, tjänstemän och förtroendevalda. Arbetet innehåller uppgifter inom administration och utredning som t.ex. att planera, förbereda och protokollföra sammanträden, administrera nämndens beslut och handlingar, ta fram statistik och rapporter, fakturera avgifter och genomföra utredningar som exempelvis nämndens delegationsordning, dokumenthanteringsplan m.m.

Som nämndsekreterare är du också förvaltningens huvudredaktör och ansvarar för publicering av bygg- och miljönämndens sidor på kommunens webbplats astorp.se. Även andra administrativa arbetsuppgifter inom förvaltningens ansvarsområde såsom registrering och expediering m.m. ingår i tjänsten.

Första intervjuer är planerade att hållas den 8:e och 9:e augusti 2024.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har mycket god förmåga att kommunicera lyhört. Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt är ett krav för tjänsten.
Som person är du noggrann och arbetar självständigt på ett strukturerat sätt. Du har ett kvalitetstänk och förmåga att se helheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tidigare anställning som nämndsekreterare eller arbete med myndighetsutövning inom kommun eller statligt verk är meriterande. Meriterande är också kunskaper om offentlig rätt och/eller lagstiftningen kring plan-, bygg och miljöområdena, liksom erfarenhet från arbete med ärende- och dokumenthanteringssystem.

ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ersättning
Månadslön FÖRMÅNER Förmån Åstorp, en portal full med erbjudanden och friskvårdsbidrag. Aktiviteter i personalklubb.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1304725".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åstorps kommun (org.nr 212000-0936)

Arbetsplats
Åstorps kommun, Bygg- och miljöförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef
Mentor Demjaha
mentor.demjaha@astorp.se
042-64000

Jobbnummer
8787257


Prenumerera på jobb från Åstorps kommun, Bygg- och miljöförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åstorps kommun, Bygg- och miljöförvaltningen: