Nämndsekreterare

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2020-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2024-05-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 430 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.


Publiceringsdatum
2020-05-08

Arbetsuppgifter
Trivs du i ett sammanhang där du är mitt i centrum? Hos oss är du med och ger alla samma chans att ta del av sina demokratiska rättigheter . Trafikkontoret är en förvaltning som har vuxit under flera år och där arbetet med att förbättra arbetssätt är ständigt pågående. Nu söker vi dig som kan stötta oss ytterligare på vår resa. Vi är Göteborg .

Att jobba som nämndsekreterare på trafikkontoret innebär en stor variation av arbetsuppgifter, alltifrån administrativa handläggningsuppgifter kopplat till nämndmöten samt möten med utskott och råd till utveckling och dokumentering av arbetssätt. Du kommer även att jobba med uppgifter såsom delegation, arvoden, utbildning och handledning. Då trafiknämndens verksamhet är omfattande innebär det att tjänsten innehåller en hel del administrativa arbetsuppgifter. Verksamheten är komplex och det finns många samarbetsytor vilket innebär att du behöver kunna ta dig an uppdraget med en ödmjuk och flexibel ingång. Tjänsten är placerad på enheten nämnd- och ärendehantering med 9 anställda varav tre nämndsekreterare.

Staden har beslutat att byta ut befintligt ärendehanteringssystem och trafikkontoret kommer att vara en av de första nämnderna att införa systemet. Arbetet kommer att vara prioriterat efter den löpande nämndadministrationen under både år 2020 och 2021.

I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma nämndhanteringsfrågorna, delta i lämpliga nätverk och säkerställa tjänsteutlåtandenas form och språk. På enheten har vi flera - stora såväl som mindre - uppdrag framför oss och vi hjälps åt att lösa dem. Ibland är det du som är den sammanhållande/drivande parten och ibland har du andra roller, men är fortsatt en aktiv och viktig deltagare. Den exakta uppdelningen av uppgifter mellan nämndsekreterarna görs tillsammans i gruppen.



Kvalifikationer
Vi vill att du har akademisk examen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller juridik. Utöver din examen vill vi att du har arbetat antingen som nämndsekreterare, juridiskt stöd inom offentlig lagstiftning eller med verksamhetsutveckling kopplat till nämndhantering/beslutsprocess under flera år. Du har en mycket god inblick i den offentliga lagstiftningen, trivs i rollen som utvecklare och har ett coachande och serviceinriktat förhållningssätt. Har du arbetat med att implementera ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem är det meriterande.

Som person är du mycket samarbetsinriktad och flexibel med stor problemlösningsförmåga, men samtidigt självständig och ansvarstagande. Du vill se resultat i arbetet, har ett diplomatiskt anlag och är en god kommunikatör. Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt liksom att hålla god ordning och reda och att arbeta för en ökad transparens i verksamheten. För att lyckas i uppdraget söker vi därför dig med personlig mognad och trygghet i ditt agerande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "0360/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Trafikkontoret

Jobbnummer
5218525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: