Nämndsekreterare
Hofors kommun, Kanslifunktionen / Administratörsjobb / Hofors
2018-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2020-04-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Hofors,
Ovanåker,
Sandviken,
Hedemora,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hofors kommun, Kanslifunktionen i Hofors Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt - oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har 9660 invånare och 1120 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mera på
www.hofors.se Publiceringsdatum2018-09-03ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare kommer du främst att arbeta ut mot Barn- och utbildningsnämnden. Ditt viktigaste uppdrag är att säkerställa en god kvalititet i ärendeprocessen till nämnden. Det innebär att du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra för verksamheterna gällande lagar och styrdokument.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta registrering/diarieföring, utskick av kallelse, protokollföring och expediering av beslut. Kommunen arbetar med ett digitalt ärendehanteringssystem, vilket även omfattar utskicken till våra förtroendevalda.
I ditt arbete kommer du att ha mycket kontakt med såväl tjänstepersoner som kommunens förtroendevalda. Mindre utredningsarbeten och service till de förtroendevalda förekommer.
I rollen som nämndsekreterare ingår även bevakning av kommunens officiella e-postlåda.
Som nämndsekreterare tillhör du, tillsammans med andra sekreterare, arkivarie och samordnare, kommunens kansli, vilken ligger organisatoriskt under kommunstyrelsen.
KvalifikationerVi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller erfarenhet från liknande arbete.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i officepaketet, har en förmåga att uttrycka dig tydligt och lättillgängligt samt har kunskap om kommunal förvaltning.
Erfarenhet av digitalt ärendehanteringssystem ses som meriterande, lika så kunskap om Kommunallagen samt Offentlighet- och sekretesslagen.
Som person söker vi dig som är organiserad, professionell och serviceinriktad. Du bör gilla snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i en mindre kommun erbjuder.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 47/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Höglin 0290 - 77 14 25
FöretagHofors kommun, Kanslifunktionen
AdressHofors kommun, Kanslifunktionen
Granvägen 8
81381 HOFORS
KontorsadressGranvägen 8 HOFORS
Jobbnummer 4324050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.