Nämndsekreterare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2018-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2023-06-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Vi söker dig som med stort engagemang vill arbeta med och utveckla vår nämnds- och förvaltningsadministration.

Vår målsättning är en god kvalitet och service för våra medborgare och kunder. Tjänsten är placerad på omsorgsförvaltningens planeringsenhet. På enheten arbetar medarbetare med uppdrag inom bland annat nämnds- och förvaltningsadministration, utvecklings- och kvalitetsarbete, säkerhet, IT och information.

Arbetsuppgifter
I rollen som nämndsekreterare har du samordningsfunktion för förvaltningens administrativa processer och ansvarar för ärende- och dokumenthanteringssystem samt att ge stöd och utbildning i dessa. Du säkerställer en god kvalitet i ärendeprocesserna vilket innebär att ska säkra upp att den politiska ärendeprocessen följs i enlighet med kommunallag och andra för verksamheten gällande lagar och styrdokument.

I dina arbetsuppgifter ingår även förberedelser inför sammanträden, utskick av kallelser och handlingar, protokollföring, expediering av beslut samt hantering av sammanträdesarvoden. Du kvalitetsgranskar beslutsunderlag till nämnden, ur juridiskt och språkligt perspektiv.

Som nämndsekreterare i omsorgsförvaltningen arbetar du mot omsorgsnämnd, Östra Skånes hjälpmedelsnämnd, förvaltningsövergripande samverkansgrupp, Kommunala pensionärsrådet och Kommunala rådet för funktionsnedsatta. Du är ett stöd till förvaltningschef och förtroendevalda samt är kontaktperson till kommunens medborgarcenter gällande frågor som rör omsorgsförvaltningen.

I tjänsten ingår även arkivsamordning för förvaltningen med bland annat uppdrag att samordna och utveckla arbetet med förvaltningens dokumenthanteringsplan. Arbetsuppgifter såsom diarieföring, posthantering, viss synpunktshantering samt andra förekommande administrativa uppgifter ingår också i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen/eftergymnasial utbildning med inriktning mot exempelvis statsvetenskap, offentlig förvaltning och juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha goda kunskaper om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning, som till exempel förvaltningslagen, kommunallagen och offentlighet- och sekretesslagen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av nämndsarbete eller kvalificerat administrativt arbete inom kommunal verksamhet.

Arbetet kräver god kommunikativ förmåga, noggrannhet och förmåga att se och arbeta både med delarna och helheten. För att lyckas i rollen behöver du goda kunskaper i Officepaketet och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Har du erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem är det meriterande.

Du har känsla för service, har ett gott bemötande och god samarbetsförmåga. Ditt arbete är självständigt, strukturerat och du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt mot givna tidsramar. Du har kvalitetsfokus i de olika delarna i uppdraget och har förmåga att kunna ta initiativ och skapa engagemang för administrativa processer.

Anställningsvillkor

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på Östra kommunhuset i Kristianstad. Tillträde den 1 september eller enligt överenskommelse. Arbetsgivaren avser att genomföra intervjuer den 10 och 13 augusti.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Ulrika Johannesson Olsson planeringschef på telefon 044-13 58 80 (vecka 27)
Camilla Gärdebring, förvaltningschef på telefon 044-13 68 01 (vecka 28 och 29)
Anna Falkenstam, ekonomichef på telefon 044-13 53 81 (vecka 30 och 31)

Sista ansökningsdag är 2018-08-05.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-06-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/535
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Johannesson Olsson, planeringschef 044-13 58 80
Camilla Gärdebring, förvaltningschef 044-13 68 01
Anna Falkenstam, ekonomichef 044-13 53 81

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4225175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: