Nämndsekreterare
Åmåls kommun / Administratörsjobb / Åmål
2016-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-12-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Kommunstyrelseförvaltningen söker
Nämndsekreterare
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på
www.amal.se .
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 80 %, med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Placering
Nämndsekreteraren är för närvarande placerad vid kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är kanslichefen.
Publiceringsdatum2016-05-11Dina arbetsuppgifterVi söker en nämndsekreterare som vill bidra till att nå upp till Åmåls kommuns vision om att bli Sveriges mest gästvänliga stad
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för bygg- och miljönämnden, överförmyndarnämnden och kommunala råd samt beredningar. Övriga arbetsuppgifter är posthantering, diarieföring, ärendeberedning, utredningsarbete, att vara delaktig i arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens administrativa rutiner, information samt visst valarbete. I uppdraget ingår även att vara arkivredogörare samt att vid behov vara ersättare som nämndsekreterare i kommunens övriga nämnder och som receptionist i stadshusets reception.
KvalifikationerVi har som krav att du har högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Andra krav är att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare att du har B-körkort.
Meriter
Erfarenhet från liknande arbete i kommunal verksamhet är meriterande men inget krav.
Dina personliga egenskaperSom person är du strukturerad, stresstålig och trivs med att arbeta så väl ensam som i grupp.
Du har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Information lämnas av
Kommunchef, Jeanette Lämmel, telefon 0532-170 12
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52
Så ansöker duVälkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast tisdagen den 26 maj 2016. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida,
www.amal.se , eller genom "
Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-26
Ange följande referens när du ansöker: KS 2016/202
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKommunchef Jeanette Lämmel 0532-170 12
Facklig kontaktVision Marita Burman Linder 0532 173 25
FöretagÅmåls kommun
AdressÅmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL
KontorsadressKungsgatan 26
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2835976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.