Nämndsekreterare

Region Kronoberg, RST Regionstab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, RST Regionstab i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Kansliavdelningen är en del av regionstaben i Region Kronoberg. Avdelningen ansvarar för arkiv, diarium, juristfunktion, informationssäkerhet, patientnämndsverksamhet, nämndsadministration samt övrigt administrativt stöd till den politiska organisationen. På kansliavdelningen är vi cirka 20 medarbetare.

I regionen finns det flera nämndsekreterare vilket ger möjlighet till att utveckla och samordna gemensamma arbetsprocesser. Vi arbetar med att utveckla vår digitala nämndsadministration.

Publiceringsdatum
2015-11-30

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare omfattar dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bereda ärenden till utskott, beredning, styrelse och nämnder samt planera, administrera, genomföra och protokollföra sammanträden. Du ska också på uppdrag, självständigt utföra kvalificerade uppföljnings- och utredningsarbeten.

Du ska vara en aktiv part i utvecklingen av de demokratiska arbetsformerna. Du ansvarar för planering och genomförande av områdesspecifik utbildning av förtroendevalda. Du deltar i utvecklingen av medborgardialog och samverkan med civilsamhället.

I rollen som nämndsekreterare ingår också att stödja ärendeansvariga och handläggare i vårt digitala dokument- och ärendehanteringssystem Platina.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har universitets- eller högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, t.ex. statsvetenskap, förvaltningskunskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig
• har god förvaltningsrättslig kunskap samt kunskap i besluts- och beredningsprocessers rutiner
• har erfarenhet av arbete från politiskt styrd organisation
• har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• gärna har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina

• har god datorvana och dokumenterad god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har god analytisk förmåga
• har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp med en god samarbetsförmåga
• är noggrann och lyhörd

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Urval kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-07
Ange följande referens när du ansöker: RST 28/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Jonasson, Kanslidirektör 0470-58 85 63
Anders Pettersson, Enhetschef kansliavdelningen 0470-58 30 10
Elin Nellmo, HR-specialist 0470-58 85 24

Företag
Region Kronoberg, RST Regionstab

Adress
Region Kronoberg, RST Regionstab
Landstinget Kronoberg
35188 Växjö

Kontorsadress
Ingelstadsvägen 9 Växjö

Jobbnummer
2552136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, RST Regionstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, RST Regionstab: