Nämndsekreterare
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
2015-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2021-11-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/ riksväg 27 och järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping ser vi Värnamo som ett framtida nav för logistik för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv. Vår vision lyder: "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen. Här förverkligar du dina drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar."
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor. Vi har högst skattekraft i länet.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Som nämndsekreterare kommer du att vara spindeln i nätet kring de nämndadministrativa uppgifterna.
Som nämndsekreterare deltar du vid Medborgarnämndens sammanträden samt vid sociala utskottets sammanträden.
Du upprättar kallelser samt skriver protokoll. I arbetet ingår ärendebevakning, planering av sammanträden och sammanträdestider, diarieföring samt sekreteraruppgifter i andra sammanhang inom ansvarsområdet. I uppdraget ingår att bevaka kvalitén i beslutsunderlag och utveckla rutiner i beslutsprocessen. Ärendeföredragning i vissa frågor.
Du är organisatoriskt placerad i staben och som nämndsekreterare har du många kontaktytor med politiker, allmänhet och medarbetare inom organisationen. Du ansvarar för diariet och förvaltningens dokument- och ärendehantering, Som nämndsekreterare samordnar du den interna informationen. Dokumenthantering.
Vi vill att du har gymnasieutbildning med en lämplig påbyggnad från högskola. Du behärskar svenska i tal och skrift. Har du erfarenhet av sekreterarskap i politisk nämnd ses detta som meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Som person har du egenskaper såsom organisationsförmåga och hög servicekänsla. Arbetets art kräver också att du är noggrann, gillar att ha perioder med hög arbetsbelastning och att ha många saker på gång samtidigt. Samarbetsförmåga, prestigelöshet, flexibilitet samt hög integritet är viktiga egenskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.
Tjänsten är visstidsanställning heltid. Tjänsten kan eventuellt övergå i tillsvidareanställning efter sex månader. Vi vill att du börjar snarast efter överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat 6 månader
Publiceringsdatum2015-09-24ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Flexibel arbetstid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-15
Ange följande referens när du ansöker: MBF:2015:29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBengt Einarsson, Förvaltningschef 0370-377410
Bengt.O.Einarsson@varnamo.seFöretagVärnamo kommun
AdressVärnamo kommun
Stadshuset, kyrktorget 1
33183 Värnamo
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2447291
Observera att sista ansökningsdag har passerat.