Nämndsekreterare

Region Gotland, Kanslienheten / Administratörsjobb / Gotland
2015-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2015-10-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Kanslienheten i Gotland

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen har ca 1 300 anställda. Förvaltningen styrs av hälso- och sjukvårdsnämnden. Som nämndsekreterare är du placerad på förvaltningskontoret och ingår i arbetsgruppen kansli- och ledningsstöd. Du arbetar nära hälso- och sjukvårdsdirektör och förvaltningsledning samt för hälso- och sjukvårdsnämnd.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta tillsamman med vår ordinarie nämndsekreterare under ett års tid i hälso- och sjukvårdnämnden och dess arbetsutskott. Som nämndsekreterare arbetar man nära såväl politiker som chefer och övriga tjänstemän, har ansvar för att diarieföra/registrera och bevaka handlingar samt uppgift att ansvarar för processer och rutiner kring hälso- och sjukvårdsnämndens arbete.

Man deltar som sekreterare vid beredning och sammanträden, upprättar kallelser och protokoll för både arbetsutskottet och hälso- och sjukvårdens nämnd, expedierar, hanterar post, arkivhantering samt arbetar också med kortare utredningsförslag som t.ex. att skriva svar på medborgarförslag.

Nämndsekreteraren bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller nämndhandlingar, dokumenthantering och arkivering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, gärna med goda kunskaper i kommunal lagstiftning. Du har erfarenhet från kommunal- eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Erfarenheter från administrativt arbete ser vi som meriterande. Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, gärna med goda kunskaper i kommunal lagstiftning. Du har erfarenhet från kommunal- eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.

För att fungera i rollen som nämndsekreterare ställer arbetet höga krav att du är affärsmässig, noggrann, serviceinriktad och har hög ansvarskänsla och förutsättning för att klara arbetet som nämndsekreterare är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift.

Arbetet ställer också krav att du kan arbeta självständigt likväl som i nära samarbete med andra. Du är stresstålig, har förmågan att organisera och strukturera arbetet på ett enkelt och effektivt sätt för att nå bl. a uppsatta deadlines.

Du har mycket god datorvana och vana av att arbeta med tekniska hjälpmedel för kommunikation, vid möten och presentationer.

ÖVRIGT
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning Tillträde enligt ök tom 2015-04-01

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A446691
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Chressman Hoas, Enhetschef Medicisk IT (MIT) 0498-268545
Susanna Syversen, Kanslichef 0498-269000

Företag
Region Gotland, Kanslienheten

Adress
Region Gotland, Kanslienheten
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
2145621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Kanslienheten: