Nämndsekreterare

Region Gotland, Kanslienheten / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Kanslienheten i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för i stort sett all offentligt finansierad hälso- och sjukvård samt tandvård på Gotland. Våra cirka 1300 medarbetare värnar patientens bästa med fokus på trygghet, respekt, integritet och tillgänglighet.

Publiceringsdatum
2015-10-06

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare kommer du att arbeta som sekreterare i nämnden och arbetsutskottet.

Nämndsekreteraren ansvarar för processer och rutiner kring hälso- och sjukvårdsnämndens arbete, såsom kvalitetssäkring av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför utskotts och nämndsammanträden. Du ansvarar för protokoll vid utskott- och nämndsammanträden samt deltar i utvecklingen av nämndarbetet.

Som nämndsekretare arbetar du även med administration av ärendehantering och utredningar. Nämndsekreteraren bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller nämndhandlingar, dokumenthantering samt arkivering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov. Utveckling av arbetsinnehållet kommer sannolikt att genomföras i relation till övriga administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning, högskoleutbildning är meriterande, gärna med goda kunskaper i kommunal lagstiftning.

Du har erfarenhet från kommunal- eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Erfarenheter från administrativt arbete ser vi som meriterande.

Du har ett professionellt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter samt ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du noggrann och kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt, även under tidspress. Vi ser även att du har god datorvana och gärna erfarenhet av ärendehanteringssystem. I ditt arbete är du serviceinriktad och flexibel. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i det svenska språket, framför allt i skrift. God samarbetsförmåga och intresse av att lära ut på ett pedagogiskt sätt.

ÖVRIGT
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Ange följande referens när du ansöker: A503752
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanna Syversen, Kanslichef 0498-269000

Företag
Region Gotland, Kanslienheten

Adress
Region Gotland, Kanslienheten
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
2465952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Kanslienheten: