Nämndsamordnare/nämndsekreterare

Lilla Edets kommun / Administratörsjobb / Lilla Edet
2025-12-04


Visa alla administratörsjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun i Lilla Edet, Trollhättan, Ale eller i hela Sverige

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.

Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.

Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss.

Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans!

Publiceringsdatum
2025-12-04

Beskrivning
Då en av våra nämndsamordnare går i pension söker vi en efterträdare till administrativa avdelningen på sektor kommunledning.

Administrativa avdelningen är en lednings- och stödfunktion till hela förvaltningen och består av två nämndsamordnare, en registrator, en arkivarie, en jurist och en administrativ chef.
Avdelningen arbetar bland annat med central nämndadministration och posthantering för kommunens nämnder, GDPR, arkiv och är lokal valmyndighet.

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds ett omväxlande arbete mitt i den politiska processen och du kommer att ha huvudansvaret för nämndadministrationen för samhällsnämnden och bildningsnämnden men det kan förekomma tjänstgöring mot andra politiska instanser. Genom att administrativa avdelningen arbetar tillsammans ges bättre förutsättningar för det demokratiska arbetet i kommunens samtliga nämnder. Det gemensamma uppdraget är att utveckla ärendehanteringsprocessen och nämndadministationen för hela kommunen där du blir en viktig del i arbetet genom att bidra med nytänkande idéer i vår fortsatta digitalisering.

Som nämndsamordnare är du ett nav mellan politiken och tjänstepersonsorganisationen och ansvarig för att processen blir effektiv, kvalitetssäkrad och rättssäker. Det gör du bland annat genom kvalitetssäkring av beslutsunderlag, koordinering av ärenden och praktisk planering av nämndens sammanträden, liksom att föra protokoll och ansvara för efterarbetet. Du behöver vara expert på den lagstiftning som styr nämndens arbete.

I tjänsten ingår fler administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen. Det är viktigt för oss att vi arbetar tillsammans!

Vi har årsarbetstid vilket innebär en stor flexibilitet i dina arbetstider. Arbete på kvällstid kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, juridik eller liknande. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Du har goda IT-kunskaper och har lätt för att lära dig nya verksamhetssystem. Du behärskar Officepaketet väl. Tidigare erfarenhet av yrkesområdet värderas högt.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ. Du är prestigelös och beredd att utföra både enklare och mer kvalificerade arbetsuppgifter med samma engagemang. Du är lyhörd och kan arbeta med flera uppdrag samtidigt och kan prioritera på ett ansvarsfullt sätt. Du har en mycket hög servicekänsla och är noggrann, strukturerad och stresstålig samt uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har personlig integritet och en god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Erfarenhet krävs.

Anställningsvillkor
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är säkerhetsklassad säkerhetsklassning kommer att ske innan tjänsten tillsätts.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/134".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lilla Edets kommun (org.nr 212000-1496)

Arbetsplats
Sektor Kommunledning, Administrativa avdelningen

Kontakt
Maria Olegård
0520-659512

Jobbnummer
9629850

Prenumerera på jobb från Lilla Edets kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lilla Edets kommun: