Nämnd-/utskottssekreterare
Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2012-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämnd-/utskottssekreterare" (publicerad 2013-02-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné i Göteborg Stadsdelsnämnden Majorna-Linné har befolkningsansvar för cirka 62 000 invånare. Stadsdelsförvaltningens 2 500 anställda arbetar inom förskolor, grundskolor, kultur- och fritidsverksamheter, måltid och service, individ- och familjeomsorg,
hälso- och sjukvård samt omsorg om äldre och om personer med funktionsnedsättning.
Majorna-Linné är den största stadsdelen, är en del av Göteborgs kärna och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Publiceringsdatum2012-05-02ArbetsuppgifterNämnd- och utskottssekreterare till en av förvaltningens stödfunktioner
Du arbetar nära såväl politiker i Stadsdelsnämndens utskott som chefer och tjänstemän.
Du ansvarar för att förbereda och genomföra utskottets sammanträden så som upprättande av dagordning, protokollets färdigställande, expediering av beslut samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter.
I ditt uppdrag ingår även administrativa arbetsuppgifter kring utskottets ansvarsområde och de folkvalda representanter som ingår i utskottet samt att fungera som juridiskt stöd/handläggare åt ansvariga chefer, framtagande av uppgifter och sammanställande av tjänsteutlåtande, rapporter, brev och andra handlingar.
Du har intresse och förståelse för innebörden av myndighetsutövning mot tredje person.
Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende.
Då utskottets ansvarsområde särpräglas av verksamhet som ibland innebär snabba förändringar och behov av snabbt beslutsfattande är flexibiltet och förmåga att prioritera
en tillgång.
Du arbetar i nära samarbete med förvaltningens andra nämnd- och utskottssekreterare och
ni fördelar nämndadministrationen och ersätter varandra vid frånvaro.
Du kommer även, i samarbete med övriga medarbetare på kansliet, ansvara för övriga kansliuppgifter så som t.ex diarium och arkivuppgifter.
KvalifikationerExamen från Förvaltningshögskolan eller Socialhögskolan eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du ska
• ha kunskap inom för området relevant lagstiftning
• hålla dig uppdaterad inom området, driva kontinuerlig omvärldsbevakning
inom juridik och praxis
• ha förmåga att utrycka dig i såväl muntlig som skriftlig kommunikation
• ha kunskap och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation
Erfarenhet av arbete inom kommunal förvaltning är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tjänsten innebär viss kvällstjänstgöring. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-15
Ange följande referens när du ansöker: A268654
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Rönnerman, 031 - 365 91 85
Facklig kontaktEwa Karlholm Janson, 031-365 90 24
Krystyna Öbom, 031-365 91 69
FöretagGöteborgs stad, SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad, SDF Majorna-Linné
40482 Göteborg
Jobbnummer 1230670
Observera att sista ansökningsdag har passerat.