Nämnd- och rådssekreterare till Trafikkontorets nämndsekretariat

Stockholms Stad:Nämndsekretariat / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Nämndsekretariat i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret i Stockholms stad arbetar för att vår huvudstad ska vara ren, snygg och trygg att bo och vistas i. Vi utvecklar trafik- och stadsmiljön för att skapa god säkerhet och framkomlighet. Vi är ca 340 anställda och finns huvudsakligen i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen i Stockholm.

Trafikkontorets nämndsekretariat
Trafikkontorets nämndsekretariat administrerar fem tekniska nämnder i Stockholms stad; exploateringsnämnden, trafiknämnden, stadsbyggnadsnämnden, miljö- och hälsoskyddsnämnden och fastighetsnämnden samt nämndernas råd för funktionshinderfrågor. Vi skriver även protokollen för servicenämnden och vi har ibland vikarierat vid andra nämnder.

2 plats(er).Vi söker nu två supervassa administratörer till tjänsten som Nämnd- och rådssekreterare.

Du kommer att vara huvudansvarig för någon av våra nämnder och råd för funktionshinderfrågor. Du kommer även att vara övergripande involverad i all administration då vi arbetar för att alla ska kunna gå in för varandra i allt arbete vi utför på nämndsekretariatet.

En viktig del av ditt arbete består i att ge service till såväl kollegor som till politiker, allmänhet och media och under dagen är du tillgänglig för frågor både via telefon, e-post och från kollegor som kommer förbi.

En dag på jobbet kan se lite olika ut beroende på var i nämndprocessen din nämnd eller ditt råd befinner sig just nu. Det är det som styr din huvuduppgift för dagen. Många dagar arbetar du mot någon form av deadline, till exempel för att ta fram föredragningslistor eller skicka ut möteshandlingar. Allt sker enligt tidplaner så det är viktigt för dig att ha en mycket god administrativ och koordinerande förmåga.

Om du ska ha nämndsammanträde på eftermiddagen så har du fullt upp med att anmäla politikerna till stadshusreceptionen, kolla justeringsdatum med ordföranden och vice ordföranden, ta emot politiska texter och förbereda protokollet. Under sammanträdet för du anteckningar och stöttar nämndordföranden i formaliafrågor. Efter sammanträdet går du tillbaka till ditt kontor för att skriva ett sammandrag av de beslut som fattats under mötet.

Tjänsten kräver högskoleutbildning inom t ex samhällsvetenskap eller förvaltningskunskap eller motsvarande erfarenhet som gör att du har god kommunalrättslig kännedom. Det krävs också att du kan uttrycka dig väl på svenska språket i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att samarbeta och att arbeta självständigt på ett organiserat och strukturerat sätt. Du gillar sannolikt att vara "en spindel i nätet" och att ge god service. Vidare är det en fördel om du har erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess. En god IT-vana är en viktig förutsättning och har du dessutom vana av och att arbeta i webbaserat ärendehanteringssystem ser vi det som en merit.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter att du har ett intresse för Stockholm och är engagerad i stadens utveckling.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: Tillsvidare.
Tillträde snarast.

Vi ser fram emot att välkomna två nya medarbetare till vår enhet, välkommen att söka till oss!

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Åse Geschwind ,08-508 26 847

Karin Toll Lane, HR-konsult, 08-508 11 700, karin.toll.lane@stockholm.se
Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29 (facklig)
Rita Gottberg, SACO, 08-508 40 627 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 08-508 907 50 (facklig)

Erfarenhet krävs

Publiceringsdatum
2014-11-10

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-01
Ansökan skickas till:
Nämndsekretariat
Ange följande referens när du ansöker: A27698
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åse Geschwind

Företag
Stockholms Stad:Nämndsekretariat

Adress
Stockholms Stad:Nämndsekretariat
Box 8311
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2061545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Nämndsekretariat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Nämndsekretariat: