Nackademin söker en operativ teamleader till studentrekryteringe
Nackademin AB / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nackademin AB i Solna,
Stockholm,
Uppsala,
Nacka eller i
hela Sverige Tjänsten
I rollen som operativ teamleader är du ansvarig för den löpande kontakten med antagningsteamet på Nackademin. Du är tillgänglig som stöd, svarar på frågor, löser problem, behandlar mer avancerade ansökningar och har även helt eller delat ansvar kring vissa centrala processer och ansvarsområden. Rollen är en blandning av service, koordinering, projektledning samt löpande administration kopplat till antagningen av studenter. Du rapporterar till Marknadschefen men arbetar nära Studentrekryteringsansvarig.
Följande processer och områden ligger inom tjänstens ansvarsområde:
• Ansvarig och tillgänglig för löpande stöd till antagningsteamet (operativ teamledning)
• Helt eller delvis ansvarig för processer och rutiner gällande antagningsprov, behörighetsprov och preparandkurser (planering, genomförande, uppföljning)
• Delvis ansvarig för planering och genomförande av event som rekryteringskväll och mässor
• Delvis ansvarig för introduktion av antagningsteamet samt team-möten
• Delta i och vara behjälplig vid löpande utbildning och allmän information kopplat till antagningsteamet
Vi tror att du som söker till denna tjänst är van att arbeta självständigt och ta ansvar samtidigt som du genuint brinner för mötet med människor och att ge bra service. För att passa i vårt team tror vi att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.
Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att leda och fördela arbete i ett team, samtidigt som du är en öppen person som alltid är redo att stötta och svara på frågor från teamet. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.
Publiceringsdatum2018-11-07Kvalifikationer• Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
• God datorvana och goda kunskaper i officepaketet
• Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
• Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
• Erfarenhet av att leda och fördela arbete är meriterande men inget krav
• Erfarenhet av att arbeta i databaser är meriterande men inget krav
Nackademin är ett utbildningsföretag med 27 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som hälsa, design, kommunikation, bygg, elteknik och IT. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag. Våra utbildningar sker i nära samarbete med arbetslivet både när det gäller yrkeshögskoleutbildning, diplomutbildning eller skräddarsydd företagsutbildning.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en visstidsanställning, med tillträde i januari 2019 och avslut i september 2019.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
KontaktEmma Ekenberg
emma.ekenberg@nackademin.se 0736 823482
FöretagNackademin AB
AdressNackademin AB
Tomtebodavägen 3a
17165 Solna
KontorsadressTomtebodavägen 3a
Jobbnummer 4444320
Observera att sista ansökningsdag har passerat.