Myndighetsenheten söker utvecklingsfokuserad chef

Borgholms kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Borgholm
2019-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Myndighetsenheten söker utvecklingsfokuserad chef" (publicerad 2022-01-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borgholm, Mönsterås, Kalmar, Mörbylånga, Oskarshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borgholms kommun, Socialförvaltningen i Borgholm

Vill du vara med i ett spännande utvecklingsarbete inom enheten för myndighetsutövning?
Vi söker nu enhetschef för ett stimulerande, utmanande och utvecklande arbete med medborgaren i fokus!

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
• äldreomsorg
• kommunens hälso- och sjukvård
• individ- och familjeomsorg
• omsorg om funktionsnedsatta
• administrativ enhet

Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp.

Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.

Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.



Publiceringsdatum
2019-11-15

Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom myndighetsenheten driver du arbetet och utvecklingen mot uppsatta mål och deltar i olika utvecklingsarbeten både inom och utanför enheten samt bidrar till att skapa en kultur som främjar ett kontinuerligt utvecklings- och förändringsarbete. Du arbetar i nära samverkan med slutenvård och primärvård. Du är en viktig del av helhet inom Socialförvaltningen och kommer ingå i ledningsgruppen.
Vi söker nu enhetschef till utredningsenheten med inriktning mot LSS respektive SoL. Du kommer även ha ett övergripande samordningsansvar för psykiatri i förvaltningen.
Enheten består idag av biståndshandläggare, familjehemssekreterare och anhörigkonsulent. Familjehemssekreterare finns inom myndighetsavdelningen för att bygga upp en gemensam bank med resurser som omfattar alla områden inom socialförvaltningens ansvar. Inom området ingår även anhörigkonsulent som är en funktion som riktar sig till det specifika anhörigstödet som arbetar på individ- och gruppnivå.
I nära samverkan med enhetschef inom området för Vuxen, Barn- och familj kommer du att arbeta med de övergripande målen, som innebär att säkerställa patientsäkerheten och rättssäkerheten inom de delar som utgör myndighetsutövning.
En viktig del i enhetens uppdrag är att samverka med annan huvudman och aktörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• bidra till en helhet genom att aktivt driva frågor i ledningsgruppen och därmed medverka till myndighetens verksamhetsutveckling.
• leda enhetens medarbetare mot goda resultat genom ditt engagemang och din förmåga att ta tillvara allas potential
• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• styra och följa upp enhetens verksamhet mot uppsatta mål
• kontinuerligt omvärldsbevaka inom områdena
• samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus



Kvalifikationer
Högskole-/universitetsutbildning inom social omsorg, socionom eller annan akademisk
utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten.
Erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbeten med framgångsrikt resultat.
Erfarenhet av myndighetsutövning och kvalificerat utredningsarbete.
Dokumenterad erfarenhet av chefs- och ledarerfarenhet med ansvar för personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor.
Det är viktigt att du är resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Du förstår och agerar utifrån din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du ser till sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar utefter detta. Det är viktigt att du tar ansvar för dina uppgifter och har förmågan att strukturera upp och driva dina processer vidare. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande:
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av arbete utifrån Socialtjänstlagen och/eller LSS


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A915919".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borgholms kommun (org.nr 212000-0795), http://www.borgholm.se

Arbetsplats
Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Jobbnummer
4958987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borgholms kommun, Socialförvaltningen: