Möteskoordinator i ledningsstödet i EU-samordningen, Statsrådsberedningen

Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Ekerö, Uppsala eller i hela Sverige

Ledningsstöd, EU-samordningen, Statsrådsberedningen
EU-samordningens ledningsstöd bistår EU-chefen och håller samman EU-samordningen i Statsrådsberedningen. Till arbetsuppgifterna hör att ansvara för stödet till statsministern i Europeiska rådet och i bilaterala kontakter med europeiska länder. Häri ingår även samarbete på regeringschefsnivå i den nordiska respektive nordisk-baltiska kretsen.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Ledningsstödet ansvarar under återstoden av 2024 för ett flertal möten, främst kopplade till det svenska ordförandeskapet i nordiska ministerådet och de informella mötesformaten på nordisk nivå (N5) respektive nordisk-baltisk (NB8). Som möteskoordinator i ledningsstödet förväntas du ta ett samlat ansvar för möteslogistik vid de aktuella mötestillfällena, vad avser exempelvis lokaler, inkvartering och förtäring. Arbetet utförs i mycket nära samverkan med övriga medarbetare inom ledningsstödet samt med övriga delar av statsrådsberedningen och Regeringskansliet, och innebär vidare breda kontaktytor gentemot relevanta aktörer även utanför Regeringskansliet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Publiceringsdatum
2024-03-22

Bakgrund
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har relevant eftergymnasial utbildning, aktuell erfarenhet av arbete med samordning av internationella möten, med Regeringskansliet som arrangör, samt mycket goda kundskaper i frågor som rör möteslogistik, upphandling och andra områden av betydelse för internationella möten. Vidare ser vi även gärna att du har god kunskap om Regeringskansliets organisation och arbetsformer, samt förståelse för vad som krävs för arbete i en politiskt styrd organisation.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och vana av att arbeta med många kontaktytor. Du är dessutom lösningsorienterad, flexibel och har hög stresstålighet. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som engelska.

Övrig information
Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning dock längst t o m 31 december 2024.
Tillträde snarast.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Mikael Eriksson som är enhetschef, på 08-405 25 96. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Widgren för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2 april 2024.



Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Regeringskansliet (org.nr 202100-3831)

Jobbnummer
8562076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: