Miljöinspektör, miljöskydd
Sandvikens kommun / Hälsoskyddsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun i Sandviken Västra Gästriklands samhällsbyggnadsnämnd med gemensam förvaltning arbetar för kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken med säte i Sandviken. Som medarbetare i Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning är du varje dag med och formar framtid samhälle. Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning arbetar för en långsiktigt hållbar och god livsmiljö för invånarna i de tre kommunerna med sammanlagt 53 000 invånare.
Förvaltningen är indelad i fyra enheter vilka samarbetar med varandra för att på bästa sätt uppnå storkommunens fördelar med minskad sårbarhet, ökad flexibilitet, högre kvalitet, bättre effektivitet och rättssäkerhet. Miljö- och hållbarhetsenheten har idag 22 medarbetare och arbetar inom områdena miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel, miljöstrategiskt arbete, energi- och klimatrådgivning samt naturvård.
Publiceringsdatum2019-12-19ArbetsuppgifterVi söker en miljöinspektör som ska arbeta med tillsyn inom miljöskyddsområdet. Vi söker särskilt kunskaper inom VA, dagvatten och masshantering.
Tjänsten är placerad i miljöskyddsgruppen där tillsyn av olika typer av miljöfarlig verksamhet såsom täktverksamheter, värmeverk, avloppsreningsverk, lantbruk, förorenade områden mm ingår.
Andra arbetsuppgifter och arbetsområden kan ingå utifrån sökandes profil, verksamhetens behov eller resursfördelning.
KvalifikationerDu har utbildning som miljö- och hälsoskyddsinspektör eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi söker dig som är tillmötesgående men ändå tydlig. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du har lätt för att arbeta i grupp. Du är strukturerad och självgående vilket innebär att du är bra på att planera, prioritera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. I arbetet ingår mycket kontakter med företag, det är därför viktigt att du tycker om att möta människor. Du har en bra kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och i skrift. Eftersom arbetet går ut på att göra avvägningar samt fatta beslut utifrån lagstiftningen är det viktigt med goda kunskaper inom miljöbalken.
Kunskaper inom miljöbalken är ett krav, liksom körkort.
Om du har erfarenhet av VA- och dagvattenarbete är det meriterande, likaså erfarenhet av tillsyn av miljöfarlig verksamhet. Även övrig erfarenhet inom miljö- och hälsoskyddsområdet är meriterande liksom erfarenhet av ärendehanteringssystemet Vision. Erfarenhet av myndighetsarbete och förvaltningsrätt kan också vara meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-04-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "110-19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5011355
Observera att sista ansökningsdag har passerat.