Metodhandledare Hemtjänst för område Brämhult / Trandared / Dalsjöfors

Borås kommun / Organisationsutvecklarjobb / Borås
2023-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Metodhandledare Hemtjänst för område Brämhult / Trandared / Dalsjöfors" (publicerad 2023-04-26) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Nu söker vi Metodhandledare till hemtjänsten, område Brämhult/Trandared/Dalsjöfors!

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag.

Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare varav ca 700 arbetar inom den kommunala hemtjänsten.

Vill du bli en viktig del av vår verksamhet och utvecklas tillsammans med oss?
Nu söker vi dig som vill handleda vår hemtjänstpersonal inom område Brämhult / Trandared / Dalsjöfors och göra skillnad för dem vi är till för!
Vi erbjuder en trygg anställning med omväxlande arbete i en god arbetsmiljö. För oss är arbetsglädje, engagemang och respekt viktigt. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva.

Vill du ha en nyckelroll i att utveckla, förbättra och driva kvalitetsarbetet framåt inom hemtjänsten i Borås Stad? Vi skruvar nu om lite i vår organisation i syfte till att höja kvaliteten och öka nöjdheten hos de personer som har insatser från oss. Vi söker dig som med genuint intresse och engagemang vill vara en del av hemtjänsten och bidra till att verksamheten uppnår en god kvalitet!

Din närmste chef är en av enhetscheferna i nämnda hemtjänstgrupper, berörda enhetschefer har ett tätt och nära samarbete. Dina arbetsdagar kommer att fördelas mellan berörda hemtjänstgrupper.

Som metodhandledare kommer du att vara ett stöd till berörda enhetschefer och hemtjänstgrupper i arbetet med att höja kvaliteten i verksamheten. Du är ett stöd i planering, genomförande och uppföljning av verksamheternas egenkontroll enligt ledningssystemet för systematiskt kvalitetsarbete (SOSFS 2011:9).

Tillsammans med enhetschef kommer du aktivt bedriva ett värdegrundsarbete som ska genomsyra och vara levande i verksamheten. Du kommer att hålla i utbildningar avseende social dokumentation och stötta medarbetarna när det finns behov.

I uppdraget ingår vidare att kunna handleda personal och kunna hålla i introduktionsutbildning och uppföljning av nya medarbetare samt vara ett stöd vid implementering av nya arbetssätt i verksamheten. Utifrån nya bestämmelser i socialtjänstlagen förväntas du även kunna stötta både enhetschefer och hemtjänstpersonal vid införande av fast omsorgskontakt med syftet att den enskilda individen ska få ökad kontinuitet i kontakterna med hemtjänsten, ökad trygghet och mer individanpassade och samordnade hemtjänstinsatser.

I uppdraget ingår även att stötta chefer i systematisk uppföljning, förbättring och utveckling av arbetet med fast omsorgskontakt. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.

Vi söker dig med en akademisk utbildning inom det beteendevetenskapliga området såsom socionom, beteendevetare eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för tjänsten. Erfarenhet av arbete i hemtjänsten är meriterande.

Erfarenhet av kvalitetsarbete och handledning i äldreomsorg är ett krav.

Du ska ha goda kunskaper i den nationella värdegrunden, IBIC och social dokumentation enligt Socialtjänstlagen. Du har en god pedagogisk förmåga och ska kunna bidra till att motivera andra att utvecklas och nå uppsatta mål. Du har en utvecklad förmåga att arbeta självständigt, har lätt att organisera och strukturera upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du driven, har ett intresse av att driva förbättrings- och utvecklingsarbete. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med din omgivning.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är en god kommunikatör, har goda kunskaper i Office-paketet och har arbetat i verksamhetssystemet VIVA eller liknande system för planering och dokumentatioshantering.

Körkort är ett krav.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "28:2023:35".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Borås Stad

Kontakt
enhetschef
Samir Muratovic
033-35 33 44

Jobbnummer
7435326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: