Meeting & Event Coordinator Till Nya Clarion Hotel Draken
Nordic Choice Commercial Services AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Choice Commercial Services AB i Göteborg,
Mölndal,
Stenungsund,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige MEETING & EVENT COORDINATOR TILL CLARION HOTEL DRAKEN
2023 tänder vi eld på Göteborg när Hotel Draken vaknar på Järntorget. Det här blir stadens nya spektakulära kulturscen till mötesplats med 34 våningar, 474 rum och 13 mötesrum. Draken som är över 100 meter hög blir Göteborgs högsta hotell och här bjuder Skybaren och Restaurangen på en magnifik utsikt. Biografen, Biblioteket, Drakens Spa och Vågen kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på oavsett anledning.
Det är äntligen dags att starta rekryteringen av medarbetare som vill vara med oss på resan, att få elden att spraka lite extra och leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att göra Draken oemotståndlig och att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna! Är du en av dem?
Justnu söker vi en Meeting & Event Coordinator, en strukturerad och noggrann administratör som ansvarar för att följa hotellets kunder genom hela processen, från bokning och planering till genomförande för grupper och konferenser. Du har service i ditt DNA och och säkrar att alla kunder får samma kvalitativa service från start till mål.
I tjänsten ingår:
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• MEC har ansvaret för att kunden får en korrekt faktura senast 5 arbetsdagar efter arrangemangets genomförande.
• Ansvara för ökad merförsäljning samt agerar mellanhand mellan olika externa leverantörer.
• Hantering av alla interna kontakter med kök, restaurang, reception, housekeeping, maintenance och ekonomiavdelningen.
• Välkomnar kunder på plats när de anländer och presenterar ansvarig på plats.
• Avstämningar för provisioner gällande konferens.
• Genomför visningar av hotellet.
• Ansvarig för kommande veckas planering av grupper, konferenser och events: detaljplanering, driftsmöte, möblering mm
• Information till alla berörda avdelningar inom hotellet har korrekt och relevant information gällande arrangemang före genomförandet.
• Skift och helgarbete förekommer beroende på när kundens arrangemang genomförs.
• Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.
På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?
Sök innan sista ansökningsdag
Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordic Choice Commercial Services AB (org.nr 556106-6050)
Arbetsplats Clarion Hotel Draken
Jobbnummer 7566770
Observera att sista ansökningsdag har passerat.