Medicinsk sekreterare till vårdcentralen i Svalöv
Region Skånes skånevård Sund, primärvård / Administratörsjobb / Svalöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Svalöv,
Kävlinge,
Eslöv,
Landskrona,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skånes skånevård Sund, primärvård i Svalöv,
Landskrona,
Bjuv,
Klippan,
Lund eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Vårdcentralen Svalöv är en trivsam, medelstor vårdcentral som är
välfungerande och välbemannad med en god ekonomi. Totalt är vi 35 engagerade medarbetare som ser fram emot att få en ny kollega. Vi har fått förtroendet för 10 400 listade patienter.
Publiceringsdatum2014-11-26ArbetsuppgifterÄr du medicinsk sekreterare och vill vara med och driva verksamheten framåt? Välkommen med din ansökan till oss!
Vi söker nu en medicinsk sekreterare som tycker om att ge god service till såväl personal som patienter. Vi erbjuder dig ett stimulerande och varierande arbete med arbetsuppgifter som innefattar att ansvara för journalhantering; utskrift av diktat, brev och intyg samt remisshantering. Vi använder oss av PMO som journal- och bokningssystem och Pasis som registreringssystem. Du blir även vårt ansikte utåt då receptionsarbete ingår i tjänsten. Utöver detta kommer du att utföra diverse administrativa arbetsuppgifter som förekommer på vårdcentral.
Hos oss värdesätter vi personalens utvecklingsmöjligheter. Vi är lyhörda inför dina önskemål och kan erbjuda dig goda möjligheter till utveckling. Du är med och påverkar!
KvalifikationerVi söker dig som är medicinsk sekreterare med utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p KY eller 400 p YH alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av yrket. Har du tidigare arbetat på vårdcentral är detta meriterande.
Du är även en van datoranvändare, gärna med erfarenhet av PMO, PASiS, MVK, Lissy, SOM (röntgensystem) och Filur. Vidare krävs mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Vi vill att du är strukturerad, kreativ, trygg i din yrkesroll och har förmåga att ta egna initiativ för att nå uppsatta mål. Utöver detta söker vi dig som har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar samt kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Du tycker om att ha med människor att göra och ger ett lyhört och professionellt bemötande. Vi vill att du bidrar till ett gott samarbete genom ett starkt engagemang, god kommunikation, positiv inställning samt att du delar med dig av din kunskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid. Arbetstid: måndag till fredag, 07.45 - 17.00. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-10
Ange följande referens när du ansöker: A434627
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Persson, Verksamhetschef 0418- 65 15 65
Anna U Jönsson, Teamledare för sekreterare 0418-65 15 59
Facklig kontaktKarin Leinonen, Vision 0418-65 15 60
FöretagRegion Skånes skånevård Sund, primärvård
AdressRegion Skånes skånevård Sund, primärvård
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2081933
Observera att sista ansökningsdag har passerat.