Medicinsk sekreterare till Lindsdals hälsocentral
Region Kalmar län / Administratörsjobb / Kalmar
2020-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Lindsdals hälsocentral" (publicerad 2024-01-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kalmar län i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Vi erbjuder
Vi erbjuder ett arbete i en trevlig miljö tillsammans med engagerade kollegor.
Vi har en bra sammanhållning och trevlig atmosfär bland alla yrkeskategorier på hälsocentralen. Medicinska sekreterargruppen består av fyra medarbetare i blandad ålder med olika lång erfarenhet. Som en del av gruppen jobbar du med patientrelaterad dokumentation som journal, brev, remisser och intyg. Du möter även patienter i receptionen och ansvarar delvis för andra administrativa uppgifter.
Utifrån intresse kan möjlighet finnas att få specialuppgifter och ingå i olika arbetsgrupper som jobbar med utveckling av verksamheten.
Vi driver ett ständigt utvecklingsarbete, och som medarbetare hos oss har du stor möjlighet att påverka ditt arbete och din arbetssituation.
Vi söker
Vi söker dig som har en medicinsk sekreterarutbildning. Du har god datorvana och god förmåga i svenska i tal och skrift. Meriterande om du även har andra språkkunskaper, framför allt i engelska. Erfarenhet från olika verksamheter är positivt, meriterande om du har jobbat inom Primärvården.
Vi ser gärna att du är hjälpsam och kan rycka in där det behövs, du arbetar bra ihop med andra och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan planera och organisera ditt arbete och är trygg i dig själv och ditt arbete. Du är nyfiken, tycker om att lära dig nya saker och bidrar till god stämning på hälsocentralen.
Vår arbetsplats
Lindsdals hälsocentral är en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Vi finns i en villaförort strax norr om Kalmar. Hit flyttar barnfamiljer som vill ha ett boende med tillgång till natur och ett bekvämt avstånd till staden. Stadsbussarna passerar oss ofta och vill man tillgodose sin vardagsmotion och bo i centrala Kalmar så finns det fina cykelvägar till oss.
Lindsdals hälsocentral är en välfungerande och familjär hälsocentral med ett mycket gott arbetsklimat och god kamratskap i personalgruppen. Vi arbetar med att utveckla vår verksamhet så att vi tar tillvara och använder allas kompetens.
Välkommen med din ansökan!
Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen, som erbjuder hälso- och sjukvård till hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Med allmänmedicin som vår utgångspunkt ser vi människan i ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten.
Primärvårdsförvaltningen är en del av Region Kalmar län. Tillsammans är vi 7 000 medarbetare som jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-09-30ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION KALMAR LÄN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/623".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Kalmar Län (org.nr 232100-0073)
Arbetsplats Primärvårdsförvaltningen
Jobbnummer 5379518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.