Medicinsk sekreterare sökes till Hudmottagningen, Hallands sjukh

Region Halland, Område 2 sekreterare / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Område 2 sekreterare i Varberg, Halmstad eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kunskap, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.

Hudkliniken bedriver öppenvårdsverksamhet med mottagning i Halmstad och Varberg samt en ljusbehandlingsenhet i Falkenberg. Kliniken har sedan 2014 gått in som en av de första vårdvalsaktörerna inom specialistsjukvården. Etableringen av vårdvalet pågår på kliniken som befinner sig i en stor utvecklingsfas med stora framtida möjligheter. I ett vårdval, är det av än större vikt, att alla yrkesprofessioner arbetar tvärprofessionellt med stor teamkänsla.

Sekretariatet inom verksamhetsområde 2 innefattar ett 50-tal sekreterare som för närvarande bemannar 4 kliniker på flera enheter inom kliniken i såväl Halmstad som i Varberg. Tjänstens placering är på Hudmottagningen, Hallands sjukhus Varberg.

Publiceringsdatum
2014-08-29

Arbetsuppgifter
Arbetet är varierande då sekretariatet har olika funktioner som man roterar emellan. Sekretariatet sköter sedvanliga arbetsuppgifter inom öppenvård såsom utskrifter, tidbokning, post, bevakningar, uppföljning m.m.

Tillsammans med enheten i Halmstad har klinikens sekreterare ett gemensamt ansvar för sekretariatets utskrifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Stor vikt läggs vid flexibilitet och personlig lämplighet.

Vi ser det som en självklarhet att våra medarbetare har en utpräglad servicekänsla gentemot både patienter och personal. Vår styrka ligger i vår gemenskap och förutsätter god samarbetsförmåga. Att du som person är noggrann ser vi som en viktig egenskap då vår ambition är att hålla en hög patientsäkerhet och för att en stor del av arbetet är registreringar som beskriver klinikens verksamhet och produktion.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75 %. Region Halland erbjuder dig heltid. Utökning av arbetstiden kan komma att erbjudas vid någon annan arbetsplats. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-10-01 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-14
Ange följande referens när du ansöker: HS 126/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Johansson, avdelningschef 035-13 16 09

Facklig kontakt
Jenny Millberg, Vision 035-14 77 71

Företag
Region Halland, Område 2 sekreterare

Adress
Region Halland, Område 2 sekreterare
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
Södra vägen 9 HALMSTAD

Jobbnummer
1980132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Område 2 sekreterare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Område 2 sekreterare: