Medicinsk sekreterare Barn- och ungdomshabiliteringen
Region Kalmar län / Administratörsjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kalmar län i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Vi erbjuder
Vi söker nu dig som vill ha ett meningsfullt och utvecklande arbete som medicinsk sekreterare på barn- och ungdomshabiliteringen i Oskarshamn!
Den medicinska sekreteraren har varierande arbetsuppgifter och fungerar ofta som en länk mellan teammedlemmar, patienter, anhöriga och andra verksamheter.
Uppgifter som att skapa väntelistor och att administrera dessa, boka och kalla patienter, beställa journalkopior, skriva diktat med mera är centrala delar i arbetet. Att vara tillgänglig och handha mottagningens telefon och underlätta det administrativa arbetet för övriga i teamet är också uppgifter som sekreteraren ansvarar för.
Förutom mycket samarbete med teamet i Oskarshamn kommer du ha ett nära samarbete med de andra medicinska sekreterarna i basenheten för att hjälpa varandra vid behov och tillsammans utveckla våra gemensamma arbetssätt. Du erbjuds en strukturerad introduktion som anpassas utifrån dina behov och du får en mentor.
Vi söker
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och som har ett nyfiket intresse för habilitering. Om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta med Cosmic är det meriterande.
För att trivas och lyckas med arbetet tror vi att du:
• är en lagspelare
• gillar att ha många bollar i luften
• har lätt för att organisera och gillar administration
• tar eget ansvar och har förmågan att prioritera
• har intresse av att skapa nya arbetssätt tillsammans med andra
Vår arbetsplats
Basenheten Habilitering Nord omfattar barn-, ungdoms och vuxenhabilitering samt syncentralen i Kalmar läns sex norra kommuner. Upptagningsområdet motsvarar norra delen av Kalmar Län på ca 110000 invånare och vi har cirka 900 patienter. Vi är cirka 50 medarbetare i olika professioner: arbetsterapeut, sjukgymnast/fysioterapeut, psykolog, kurator, logoped, specialpedagog, läkare, sjuksköterska och medicinsk sekreterare. Hos oss arbetar vi som ett lag, lyssnar och drar åt samma håll. Erfarenhet, stor kompetens och arbetsglädje kännetecknar vår arbetsplats!
Vi är en del av Västerviks sjukhus, som är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På sjukhuset jobbar 1 500 medarbetare, vars ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. De senaste åren har vi varit mellan etta och trea i listan över "Sveriges bästa mellanstora sjukhus" och vi kommer alltid högt i AT-läkarnas ranking. Sjukhuset ligger nära Västerviks centrum och skärgård.
Sjukhuset är en del av Region Kalmar län. Tillsammans jobbar vi och våra 7 000 kollegor för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-08-03ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION KALMAR LÄN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/422".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Kalmar Län (org.nr 232100-0073)
Arbetsplats Habiliteringen Oskarshamn
Jobbnummer 5314149
Observera att sista ansökningsdag har passerat.