Medicinsk sekreterare
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Mölndal
2020-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2023-08-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Lerum eller i
hela Sverige Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.
Om arbetet
Vi har nu sett över våra administrativa uppgifter och behöver ytterligare en Medicinsk sekreterare, för att avlasta läkare och sjuksköterskor.
Som medicinsk sekreterare på Närhälsan Lindome vårdcentral har du ett viktigt och omväxlande arbete. Du kommer att arbeta administrativt med att avlasta läkare och sjuksköterskor med administration, vårddokumentation som diagnosregistrering, skriva diktat och posthantering. Du kommer också ha LITA-uppdrag såsom arbete med schema, vara behjälplig i IT-frågor samt behörighetsfrågor. Till din hjälp kommer du använda journalsystemet Asynja VISPH, framöver Millenium. Du sitter också i vår reception när vår kanslist är ledig och vid avlösning för raster, där du är vårt ansikte utåt och möter och vägleder patienterna på vårdcentralen.
Publiceringsdatum2020-03-06Om företagetNärhälsan Lindome vårdcentral är en väletablerad vårdcentral med 10 800 listade och 28 glada medarbetare. Vårdcentralen är centralt belägen i Lindome, ca 2 mil från Göteborg. Det finns en fungerande utbyggd kollektivtrafik med olika möjligheter. Befolkningen är i olika åldrar, många barnfamiljer, en äldre population samt lantbrukare. Vi har barnavårdscentral med familjecentral i närliggande lokal, med ett gott samarbete mellan verksamheterna. Vi har även ett gott samarbete med den lokala rehabiliteringsmottagningen vid behov av sjukgymnast och arbetsterapeut.
Om dig
Vi söker dig som är kundorienterad, engagerad och positiv. Du är utbildad medicinsk sekreterare och har goda allmänna IT-kunskaper. Tidigare LITA-uppdrag samt handledarutbildning är meriterande.
Vi värdesätter personliga egenskaper som förmåga att arbeta självständigt, bra bemötande mot patienter och medarbetare samt god samarbets-, initiativ- och organisationsförmåga. Vi ser gärna att du är positivt inställd till utveckling då vi är i en utvecklingsfas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
75 % eller enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1467".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Närhälsan Lindome vårdcentral
Jobbnummer 5135783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.