Medarbetare til Helpdesk
Högskolan Dalarna / Supportteknikerjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan Dalarna i Falun,
Borlänge,
Gagnef,
Hofors,
Leksand eller i
hela Sverige På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för att alla människor ska kunna delta i högre utbildning. Vi tar aktivt ansvar för att främja ett gott samhälle, både i vår egen region men också i ett globalt perspektiv. Vi är kring 750 anställda, 16 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners, som gör detta möjligt tillsammans.
Högskolan Dalarna söker nu en ny medarbetare till Helpdesk eftersom den nuvarande går i pension. Anställningen är en tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde i september eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Placeringsort för anställningen är Falun men tjänstgöring kan även förekomma i Borlänge. Arbetet sker under kontorstid med flextidsavtal. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med statliga förmåner.
Arbetsuppgifter
Som medarbetare vid Kontaktcenter på Högskolan Dalarna arbetar du brett och varierat i flertalet olika system. Din främsta uppgift är att arbeta med service till våra nationella och internationella studenter, personal och besökare i form av teknisk support. Du kommer exempelvis arbeta med passerkortstillverkning, användarkonton, mobiltelefoni, support av trådlöst nätverk samt ge service via telefon, mail och över receptionsdisk.
Du kommer att ingå i ett team på sju personer, där du arbetar självständigt, men samordnat med resten av gruppen. Gruppen präglas av en god atmosfär där man hjälper varandra och hjälper till där det behövs.
Kvalifikationer
För denna anställning krävs:
• lägst treårig gymnasieexamen
• 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet
• mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• att du talar engelska flytande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• skriver och läser engelska obehindrat
Som person är du:
• stresstålig
• intresserad av teknik
• serviceinriktad
• flexibel
• samarbetsinriktad
• intressad av att utvecklas, vill och vågar lära dig inom nya områden
• självgående
Du ska ha lätt för att arbeta självständigt samt se vad som behöver göras och agera därefter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser.
Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.
Publiceringsdatum2017-07-24Övrig informationIndividuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk. Högskolan Dalarna verkar för en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Vi har möjlighet att erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna. Se mer information på
www.rekryteringslots.se Ansökningshandlingar
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, betygshandlingar samt uppgift om två referenser. Efter sista dag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.
Sista ansökningsdag
Du ansöker via vår webbplats och din ansökan ska vara inkommen senast 2017-08-13.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Hagman, Enhetschef
mhm@du.se 46(0)23 77 82 11
FöretagHögskolan Dalarna
AdressHögskolan Dalarna
Högskolan Dalarna
79188 FALUN
KontorsadressHögskolan Dalarna
Jobbnummer 3613432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.